اختصاص بیش از 2500 هکتار از زمین های دولت به طرح مسکن 99 ساله

دولت در ادامه اقدامات خود برای حل مشکل مسکن و به منظور ساماندهی تولید و عرضه مسکن با واگذاری رایگان 2564 هکتار زمین در ‌١8 استان کشور متعلق به دستگاه ‌های مختلف اجرایی به وزارت مسکن در قالب طرح واگذاری زمینهای ‌٩٩ ساله موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دولت، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌ جمهور درباره اجرای تبصره ‌6قانون بودجه سال ‌86 کل کشور مبنی بر لزوم ‏تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به ‌ویژه اقشار کم ‌درآمد، تقویت نقش حاکمیتی ‏دولت در امر تامین مسکن و در راستای حصول به عدالت اجتماعی و توانمندسازی ‏گروه‌های کم ‌درآمد با تکیه بر تقویت تعاونی‌های تولید مسکن و خیرین مسکن ‌ساز، حصول ‏مدیریت یکپارچه و منسجم زمین، کاهش سهم زمین در قیمت تمام‌ شده واحد مسکونی، ‌اراضی قابل انتقال برای این منظور در ‌18 استان تعیین شد.

این اراضی جدید که افزون بر اراضی متعدد قبلی اختصاص داده شده شامل 256 هکتار در خراسان رضوی، ‌140 هکتار در اصفهان، 2107 هکتار در آذربایجان شرقی و 50 هکتار زمین در استان کرمانشاه است.

بر این اساس،10 هکتار از این زمینهای اختصاص‌ یافته در قالب طرح واگذاری زمینهای ‌99 ساله در استانهای زنجان، کرمان، لرستان، قم، خوزستان، هرمزگان، تهران، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان غربی،  قزوین، سمنان و فارس واقع هستند که همگی به وزارت مسکن و شهرسازی منتقل می شوند.

بر اساس مصوبه دولت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است خارج از نوبت نسبت به تفکیک و انتقال اراضی یاد شده به نام وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی دولت اقدام کند.

گفتنی است، دولت پیش تر نیز ‌3660 هکتار زمین برای حل مشکل مسکن اقشار محروم در قالب طرح 99 ساله در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار داده بود که با مصوبه اخیر مجموعا ‌6224  هکتار زمین به این امر اختصاص یافته است.

این مصوبه در تاریخ  خرداد ماه سال جاری از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

۱۹ خرداد ۱۳۸۷ ۰۹:۲۹
خبرگزاری مهر |