ضرب الاجل 6 ماهه دولت برای تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خالی.

سخنگوی دولت اعلام کرد: کارگروه مسکن دولت براساس "ماده 4" قانون تعزیرات حکومتی اشخاصی را که مالک حداقل دو خانه خالی هستند موظف کرد در مدت شش ماه یکی از خانه‌های خالی خود را اجاره دهند یا برای فروش بگذارند و یا خانواده خود را در آن اسکان دهند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین الهام در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: در ادامه تصممیات برای حل مشکل مسکن، کارگروه مسکن دولت براساس "ماده 4" قانون تعزیرات حکومتی اشخاصی را که مالک حداقل دو خانه خالی هستند موظف کرد در مدت شش ماه یکی از خانه‌های خالی خود را اجاره دهند یا برای فروش بگذارند و یا خانواده خود را در آن اسکان دهند.

وی در این نشست همچنین از مکلف شدن تمامی دستگاهها و موسسات دولتی برای به فروش گذاشتن املاک ومستغلات در اختیار خود، خبر داد.

الهام در ادامه سخنان خود با تشریح بخش دیگری از مصوبه کارگروه مسکن دولت در رفع مشکل مسکن گفت: براساس "ماده 16" این مصوبه، به تولید مسکن  برای گروههای کم درآمد و تولید مسکن در  بافتهای فرسوده در زمینه عوارض ساخت و عوارض مربوط به تراکم مشمول تخفیف 50 درصدی شده و نیم دیگر را نیز به صورت قسطی و بدون کارمزد می‌توان پرداخت کرد.

سخنگوی دولت افزود : طبق مصوبه مذکور ، دولت نسبت به تامین و تولید مصالح مورد نیاز بخش مسکن مبنی بر فناوریهای نوین و استانداردها اقدام  و در صورت نیاز  برای واردات این اقلام مجوز صادر می کند.

کارگروه مسکن همچنان کار مدیریت تولید و عرضه مسکن را دنبال می کند و در جلسه اخیر خود مصوبه ای را در خصوص خانه های خالی نیز گذرانده است.

وی در تشریح این مصوبه افزود: بر اساس این مصوبه اشخاصی که مالک حداقل دو واحد مسکونی  خالی باشند موظفند بر اساس ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی ظرف6 ماه ازتاریخ ابلاغ شده مازاد بریک واحد مسکونی را برای فروش یا اجاره عرضه کرده و یا خانواده خود را در آن ساکن نماید . بنابراین ما ظرف 6 ماه نباید خانه خالی داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیمات دیگری نیز در خصوص مسائل مربوط به مسکن از جمله وضعیت اجاره مسکن از سوی دولت اتخاذ شده، گفت: پس از نهایی شدن این تصمیمات آنها را به اطلاع عموم خواهیم رساند؛ از سوی دیگر دولت به تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی تکلیف کرده که تمام املاک و زمین هایشان را ظرف مدت تعیین شده از سوی دولت برای فروش عرضه نمایند.

الهام قانونی که هفته گذشته در خصوص مسکن از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس قانون مذکور شهرداری ها موظفند که از تاریخ تصویب آن یعنی الان ظرف 6  ماه اراضی بایر با کاربری مسکونی مشمول این ماده را در محدوده خود شناسایی کرده و مشخصات آن را به حوزه های مالیاتی محل ابلاغ نماید.

وی به ذکر برخی از اقدامات دیگر دولت در خصوص ساماندهی بازار مسکن از جمله حمایت از تولید و واردات مصالح نوین در صورت نیاز نیز پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات را در جلسات بعدی سخنگویی خود تشریح نماید.

سخنگوی دولت دربخش دیگری از سخنانش درباره راه اندازی ونصب سامانه اطلاعات مربوط به مسکن و املاک اظهار داشت : وزارت بازرگانی موظف شده که ظرف 4 ماه نسبت به راه اندازی و نصب این سامانه با همکاری نهادها و دستگاه های ذیربط اقدام نماید و البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید زیرساخت های مربوط به این سامانه را فراهم نمایند.

۱ تیر ۱۳۸۷ ۱۴:۰۳
خبرگزاری مهر |