عملیات اجرایی 18 شهر جدید در کشور آغاز شد.

وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز به کار 18 شهر از 22 شهر جدید تصویب شده در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد سعیدی‌کیا ظهر امروز در آیین کلنگ ‌زنی فاز اول شهر جدید رامین گفت: با آغاز عملیات اجرایی این تعداد شهر تازه تأسیس، عملیات آماده‌سازی مابقی شهرها نیز به زودی آغاز می‌شود.
وی با بیان این که تنها ایجاد زیرساخت‌های این شهرها برعهده دولت است، افزود: چنانچه حمایت مسئولان محلی نباشد، نمی‌توان شاهد پیشرفت و بهره‌برداری این پروژه‌ها بود.
سعیدی‌کیا اجرای سیاست زیربنایی با حفظ سرانه‌های لازم برای شهروندان و ایجاد شبکه حمل و نقل راه را از نکات اصلی پیش‌بینی شده در احداث شهرهای جدید ذکر کرد و توضیح داد: پس از بسترسازی این شهرها توسط دولت، روند پروژه‌ها بستگی به همت مردم و اتحادیه‌های تعاونی مسکن دارد.
وی با اشاره به ازدواج سالانه 800 هزار زوج جوان در کشور عنوان کرد: با ورود این متقاضیان به بخش مسکن، کشور نیاز انباشته‌ای در این زمینه پیدا کرده است.
وزیر مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارامیدواری کرد تا با توجه به اینکه نقشه‌های آماده‌سازی شهر رامین مطابق با الگوهای شهرسازی تهیه شده است، پیش‌بینی می‌شود تا ماه آینده شاهد عملیات پی‌ریزی واحدهای مسکونی این شهر باشیم.

۶ تیر ۱۳۸۷ ۰۹:۵۳
باشگاه خبرنگاران جوان |