سهمیه پرداخت وام هر بانک در طرح مسکن مهر به زودی ابلاغ می شود.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت : سهمیه پرداخت وام به متقاضیان طرح مسکن مهر به تفکیک استان و بانک به زودی ابلاغ می شود.

محمد سعیدی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت : یک ماه پیش با بانک مرکزی تفاهمنامه ای امضا کردیم که به موجب آن سهمیه هر بانک و هر استان برای پرداخت وام به متقاضیان طرح مسکن مهر برای سال جاری مشخص شده و به زودی با ابلاغ آن به بانکها، پرداخت این وامها آغاز می شود.

وی عنوان کرد : با اجرایی شدن این تفاهمنامه، روند ساخت و سازها در طرح مسکن مهر شتاب بیشتری خواهد گرفت و بانکها می توانند با پرداخت به موقع وام راه را برای خانه دار شدن افراد کم در آمد باز کنند.

سعیدی کیا یادآور شد : به موفقیت طرح مسکن مهر شک ندارم زیرا اگر اعتقادی به آن نداشتم اینچنین با دقت عمل و صرف زمان فراوان این طرح را پیگیری نمی کردم و هم اینک با پیگیریهای جدی شخص رئیس جمهور این پروژه به بهترین شکل در حال اجرا و رسیدن به موفقیت است.

وی افزود : از ابتدای اجرای این طرح تا کنون به استعداد یک میلیون و 200 هزار واحد، زمین اختصاص داده ایم که این میزان حدود 15 هزار هکتار زمین است.

وزیر مسکن و شهرسازی در مورد این سئوال که تا چه حد طرح مسکن مهر بر بازار مسکن در کشور تاثیر مطلوب می گذارد، گفت : چون هنوز خانه های طرح مسکن مهر تکمیل نشده اند، این طرح تا امروز تاثیر مثبتی بر بازار نداشته است اما با برنامه ای که پیش بینی کرده ایم اگر سالیانه 300 تا 400 هزار خانه در کشور ساخته شود به طور قطع تقاضا برای خانه های جدید کاهش می یابد و متعاقب آن قیمت مسکن در کشور تثبیت یا کاهش پیدا خواهد کرد و افراد کم در آمدی فراوانی صاحب خانه می شوند.

سعیدی کیا در مورد پیشرفت طرح مسکن مهر نیز عنوان کرد : پیشرفت این طرح تا کنون راضی کننده بوده است و در برخی مناطق کشور ساخت و ساز شروع شده و پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری حدود 400 هزار واحد تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد : کلیه افرادی که تا پایان سال 1386 در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده اند تا پایان سال جاری زمین در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و برخی از آنان صاحبخانه می شوند.

سعیدی کیا ادامه داد : هر هفته با وزارت تعاون و چندین مدیر استانی دخیل در طرح مسکن مهر جلسه برگزار می کنیم و مشکلات این طرح در این استانها به صورت دقیق و موشکافانه بررسی می شود.

سعیدی کیا همچنین با اشاره به زمینهای مازادی که در اختیار برخی سازمانهای دولتی است، گفت : هیچ سازمانی حق ندارد از طرحهای دولت در واگذاری زمین به مردم جلوگیری کند و زمینهای مازادی که در اختیار سازمانهای دولتی قرار دارد باید از طریق سازمان مسکن و شهرسازی در اختیار مردم قرار گیرد و سازمانها نمی توانند با این قانون مخالفت کنند زیرا این قانون به تصویب مجلس رسیده و دولت ملزم به اجرای آن است.

وی افزود : از طریق همین قانون، تا کنون بیش از پنج هزار هکتار زمین مازاد از سازمانهای دولتی گرفته ایم و در اختیار تعاونیهای مسکن مهر و سازمان مسکن و شهرسازی قرار داده ایم تا این زمینها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین با اشاره به بافتهای فرسوده کشور گفت: تا کنون 52 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی و تصویب شده است که به طور قطع این رقم به 60 هزار هکتار نیز می رسد اما اعتباری در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی نیست که برای بهسازی بافتهای فرسوده در اختیار شهرستانها قرار دهد.

وی با ابراز رضایت از روند اجرای طرح مسکن مهر در استان خوزستان بیان داشت : با بازدیدهایی که از برخی پروژه های طرح مسکن مهر در این استان داشته ام روند اجرای کار مطلوب بوده است.

وزیر مسکن روز چهارشنبه با حضور در استان خوزستان، اولین فازهای پروژه مسکن مهر در شهرهای آبادان و اهواز را کلنگ زنی کرد.

۸ تیر ۱۳۸۷ ۱۲:۳۰
خبرگزاری مهر |