سیاست های در حال اجرا مشکل مسکن را حل خواهد کرد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت :بنده واقعا نسخه لازم برای درد و مشکل مسکن در کشور را همین سیاستهایی که در حال حاضر جاری است می‌بینیم.

محمد سعیدی کیا در گفت گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه آیا قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری کاهش می یابد اظهار داشت:بنده به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی تاکنون در مورد قیمت مسکن صحبت نکرده‌ام ، صادقانه می گویم که بنده نباید در مورد قیمت مسکن صحبت و اظهار نظر کنم.
وی ادامه داد: رسانه ها باید بگویند وضع فعلی بازار مسکن چگونه است چرا باید من به مردم بگویم قیمت مسکن چه خواهد شد؟دانستن این موضوع و واقعیت بازار مسکن و انعکاس آن بر عهده خبرنگار، رسانه و خبرگزاری است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در شهرستانها تحقیق کنند آیا قیمت مسکن گران یا ارزان شده است اظهار داشت:وزارت مسکن و شهرسازی گزارش های خود را از معاملات مسکن می گیرد چرا که ما معتقد هستیم دو گونه معامله و قیمت مسکن در کشور وجود دارد .
سعیدی کیا ادامه داد: یکی محاوره و یکی خرید و فروش مسکن است پس بنابراین یک زمان در خصوص قیمت زمین و مسکن مردم با یکدیگر صحبت می‌کنند و یک زمان خرید و فروش صورت می‌گیرد، آن چیزی که خرید و فروش می‌شود ملاک قیمت است.
وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد:ملاک قیمت مسکن خرید و فروشی است که انجام می شود نه اینکه آن مطالبی که در سطح شهر گفته می‌شود.
وی گفت: کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی اطلاعات خرید و فروش مسکن را از بنگاه‌ها جمع آوری می‌کنند و آن نشان می‌دهد که در شهرستان‌ها افت قیمت داشتیم.

*سیاستها و برنامه‌های دولت در بخش مسکن موفق بوده است
وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به میزان موفقیت سیاستها و برنامه های دولت در بخش مسکن گفت:بنده اگر به چیزی باور نداشته باشم آنرا نمی گویم اما باید بگویم که بنده واقعا نسخه لازم برای درد و مشکل مسکن در کشور را همین سیاستهایی که الان جاری است می‌بینیم. اما معنای حرف بنده این نیست که این سیاستها از این کامل‌تر نمی‌تواند شود.

*هر دولتی می آمد قیمت مسکن افزایش داشت
سعیدی کیا در پاسخ به اینکه اگر سیاستهای دولت را مفید ارزیابی می کنید چرا قیمت مسکن در دو سال گذشته به شدت افزایش داشته است اظهار داشت: اگر هر اتفاقی می‌افتاد و هر دولتی هم بر سر کار می‌آمد این گرانی قیمت مسکن تا حدودی کم یا زیاد حاصل می‌شد. وی خاطر نشان کرد:من نباید در مورد موفقیت دولت قضاوت کنم بلکه قضاوت را شماها (مردم و رسانه‌ها) باید انجام دهید.

*طرح مسکن نوسازان ؛ما مخالف هیچ طرح مسکن‌سازی نیستیم
وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص طرح مسکن نوسازان شهرداری تهران گفت:ما مخالف هیچ طرح مسکن‌سازی نیستیم فقط ما گفتیم باید مجوز بگیرید چون این طرح نوعی انبوه سازی است و باید شهرداری مجوز بگیرد.
وی ادامه داد:شهرداری در حال هماهنگی است که مجوز را اخذ کند.

۳۱ تیر ۱۳۸۷ ۱۲:۳۹
خبرگزاری فارس |