تقدیر وزیر اقتصاد از بانک مسکن

وزیر امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت از تلاش‌های بانک مسکن در همراهی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت تقدیر کرد و گفت: بانک مسکن در اجرای طرح مسکن مهر تلاش مضاعف داشته است.

مجمع عمومی بانک مسکن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، نمایندگان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سازمان حسابرسی و بانک مرکزی و نمایندگان مجمع در سالن اجتماعات ادارات مرکزی بانک مسکن برگزار و صورت های مالی ان تصویب شد.
در این جلسه، پس از ارائه گزارش عملکرد بانک مسکن ، صورت‌های مالی بانک در سال 1391 بررسی شد و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت. در ادامه، پیشنهاد افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره بانک مطرح و با موافقت اعضای مجمع، سرمایه بانک مسکن به میزان 30،735 میلیارد ریال تصویب شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت از تلاش‌های بانک مسکن در همراهی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت تقدیر کرد و گفت: بانک مسکن در اجرای طرح مسکن مهر تلاش مضاعف داشته است.

سید شمس الدین حسینی گفت: بانک مسکن برای 2.4 میلیون واحد مسکونی در تمام شهرها و روستاهای کشور تسهیلات پرداخت کرده است که تاکنون حدود 15000 میلیارد ریال آن بازپرداخت و به بانک مرکزی عودت داده شده و معوقات آن نیز از میانگین معوقات بانکی کشور، کمتر است. وی افزود: بانک مسکن بر اساس مصوبات دولت به تداوم برنامه مسکن مهر، اهتمام ویژه دارد.
حسینی همچنین از همکاری صمیمانه بانک مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، بوشهر، هرمزگان و سیل مازندران قدردانی کرد و افزود:‌ سال گذشته مصوبه کارگشای بانک مسکن در حمایت از دولت برای بازسازی این مناطق به ویژه زلزله زده آذربایجان شرقی، افتخار ثبت رکورد در تعداد، کیفیت و سرعت بازسازی مناطق زلزله زده را رقم زد.
خبر دیگری هم حاکی است روابط عمومی بانک مسکن هشدار داد برخی اشخاص در تماس تلفنی و اعلام آمادگی برای پرداخت وام‌های کلان یا اعلام برنده شدن آنان در قرعه‌کشی‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.
روابط عمومی بانک مسکن تصریح کرده است : این عده به منظور دریافت وجه از روش‌هایی مانند ارائه شماره کارت بانک، دریافت شماره سریال کارت شارژ تلفن همراه و... استفاده می‌کنند.
از همه مشتریان خواسته شده است در صورت مواجه شدن با این موارد، از ارایه اطلاعات مربوط به حساب و کارت خود خودداری کنند و پیش از هر اقدامی از درستی منبع تماس مطمئن شوند.
دایره ارتباط با مشتریان اداره کل روابط عمومی بانک مسکن به شماره 61088- 021 آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی است. همچنین برداشت وجه بدون کارت (Cardless cash) از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن امکان پذیر شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک مسکن ، این خدمت برای نخستین بار در کشور و تنها بر روی کارت‌های بانک مسکن قابل اجراست و در مورد کارت های شتاب ، صدق نمی‌کند.
مشتریان با استفاده از شماره تلفن همراه گیرنده وجه و وارد کردن رمز 5 تا 12 رقمی، مبلغ مورد نظر را (با در نظر گرفتن محدودیت سقف برداشت نقدی روزانه از خودپردازها) از طریق اینترنت بانک یا دستگاه‌های خودپرداز به شماره مسکن کارت گیرنده وجه، واریز و یک کد با حداقل 10 رقم به عنوان بلیت یا Ticket دریافت می‌کند. این عدد با پیامک یا sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود.
شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل یا در چند مرحله برداشت کند. برگه های بلیت یا Ticket تولید شده در سیستم، مدت اعتبار محدودی دارد و پس از سپری شدن این مدت، مبلغ باقی مانده به حساب شخص انتقال دهنده باز می‌گردد.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰
شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران |