پرداخت تسهیلات مسکن سریع‌ تر و بهتر می‌شود

رداخت 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش‌های مخلتف مسکن در نظر گرفته شده است که از هفته‌های آینده سریع‌تر و بهتر انجام خواهد شد.

وزیر مسکن و شهر سازی با اشاره به وجود 17 میلیون خانوار در کشور  آمار واحدهای مسکونی را 16 میلیون واحد ذکر کرد.

سعیدی کیا گفت : با توجه به رشد 5/3 درصدی جمعیت در سالهای 63 تا 65 اکنون با رسیدن این افراد به سن ازدواج بدون شک تقاضای آنان برای تامین مسکن زیاد می شود.

وی افزود : بر اساس آمار موجود سالانه 850 هزار نفر در سطح کشور متقاضی مسکن هستند.

وی گفت: امیدواریم که با اجرای طرح مسکن مهر که از سال گذشته آغاز شده است و واگذاری زمین به صورت اجاره 99 ساله ، سالانه بتوانیم یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در کشور احداث کنیم تا مشکل مسکن مردم که عموما از اقشار کم درآمد هستند بر طرف شود.

  

کسری مسکن در کشور

 

محمد سعیدی کیا افزود: باتوجه به رشد جمعیت اکنون سالانه 850 هزار نفر متقاضی واحد مسکونی هستند که عمدتا از اقشار کم درآمد و محروم جامعه محسوب می شوند.

وی گفت : دولت نهم تلاش جدی و مستمری برای رفع کمبودها و مشکلات مردم به خصوص در بخش مسکن در دست اجرا دارد، زیرا دولت تنها بستر ساز تامین مسکن است و مردم باید خود را در امر ساخت و ساز فعالیت کنند، زیرا بدون همکاری مردم نمی توان در این زمینه حرکت رو به رشدی انجام داد.

وی افزود : قیمت زمین و مسکن در حال حاضر با سیاستهای دولت مبنی بر واگذاری زمین به صورت اجاره 99 ساله و تشکیل تعاونیهای مسکن مهر که از ایده های خوب ریاست محترم جمهوری بوده است.

وی گفت: اکنون کار ساخت و ساز و عملیات اجرایی واحدهای مسکونی مهر در بسیاری از استانهای کشور آغاز شده است.

وی افزود: برای تسریع در روند ساخت و ساز واحد مسکونی در سال جاری بانک مرکزی مبلغ 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت وام و اجرایی شدن ساخت مسکن مهر، ایثارگران و مسکن روستایی در اختیار بانکهای عامل قرار می دهد.

وی گفت: اکنون سهم هر بانک در هر استان مشخص شده و به آنها ابلاغ شده و در اوایل هفته آینده کار پرداخت تسهیلات شروع می شود.

وی گفت: اولویت دولت در کشور رفع مشکل مسکن و اشتغال است که ریاست جمهوری تاکید زیادی بر رفع این مشکلات دارد.

وی، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح قانون ساماندهی مسکن مشکل بی خانمانی افراد در جامعه برطرف شود.

پرداخت سریع‌تر و بهترتسهیلات مسکن

محمد سعیدی کیا، گفت: بانک‌های کشور برای انجام پرداخت تسهیلات آماده شده‌اند. وی با اشاره به این که این میزان تسهیلات در بخش‌هایی همچون مسکن روستایی، ایثارگری و مسکن مهر، پرداخت می‌شود اظهار کرد: پرداخت‌ها در بخش مسکن که قانون آن در قالب قانون ساماندهی مسکن کشور به صورت دائمی ‌در آمده و ابلاغ نیز شده است به صورت نقدی است نه تعهدی.

سعیدی کیا با اعلام این که در بخش مسکن مهر در یک سال گذشته به استعداد ساختن یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی زمین تامین و واگذار شده است، گفت: 1300 نفر جهت واگذاری ثبت نام کرده‌اند.

 

مجوز ساخت 30 کارخانه ارائه فناوری نوین در زمینه ساخت مسکن

 

محمد سعیدی کیا گفت: برای احداث این کارخانه ها زمین نیز واگذار می شود و روند اجرای آن قابل قبول است، از سوی دیگر، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران موظف شده تا حمایتهای لازم را برای ایجاد این کارخانه ها توسط بخش خصوصی به عمل آورد.

وزیر مسکن افزود: از سوی دیگر، مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی 25 فناوری نوین را برای ساخت مسکن مصوب کرده و شرکتهایی نیز مجوز لازم را برای این کار دریافت کرده اند .

وی اظهار داشت: همچنین 7 هزار و 500 میلیارد تومان وام نیز امسال به بخش مسکن روستایی و مسکن مهر اختصاص یافته که روند اعطای این وام ها از هفته های آتی سرعت بیشتری می گیرد.

سعیدی کیا گفت: برای احداث بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد، زمین به تعاونی ها واگذار شده که برای احداث 250 هزار واحد آن زمین آماده شده و تعدادی نیز به زیر ساخت رفته است .

۷ اَمرداد ۱۳۸۷ ۱۰:۴۶