سیاست‌ مسکن مهر هیچ تغییری نکرده است/ مسکن مهر قطعاً ادامه می‌یابد02/06/92

مدیرعامل بانک مسکن ‌گفت: بانک مسکن به تمام تعهدات پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در قبال پروژه مسکن مهر عمل می‌کند و سیاست‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مسکن مهر هیچ تغییری نکرده است.

قدرت‌الله شریفی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه آیا سیاست‌های مسکن مهر در دولت یازدهم تغییر می‌کند؟ گفت: تمام سیاست‌ها، بخشنامه‌ها در ارتباط با مسکن مهر به همان میزانی که قبلا تعهد کرده‌ایم، به قوت خودش باقی است و هیچ تغییری نمی‌کند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تأکید وزیر راه و شهرسازی نیز بر این است که تعهدات مسکن مهر ادامه پیدا کند، گفت: بانک مسکن  500 هزار میلیارد ریال برای پرداخت به مسکن مهر تعهد دارد و سیاست‌های دولت و بانک در قبال پرداخت آن هیچ گونه تغییری نکرده است و همانند گذشته ادامه می‌یابد.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به اینکه آیا پرداخت‌های مسکن مهر به همین شیوه در دولت یازدهم ادامه می‌یابد؟گفت: تعهدات 500 هزار میلیارد ریال مصوبه دولت قبلی بر اساس همان مصوبه بانک و به همان سقف پذیرش می‌شود، قرارداد منعقد و پرداخت خواهد شد.

*قطعا پروژه مسکن مهر ادامه می‌یابد

وی در پاسخ به اینکه بعد از اتمام تعهدات پرداخت 500 هزار میلیارد ریال چگونه عمل خواهید کرد، گفت: بالاخره بعد از آن روشهای جدید را باید دولت اعلام کند اما قطعا مسکن مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

شریفی گفت: از ابتدا قرار بود 480 هزار میلیارد ریال به2 میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر پرداخت شود که بعد از آن به 500 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

*400 هزار میلیارد ریال به مسکن مهر پرداخت شده است

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از این 500 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: 400 هزار میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است و حدود 480 هزار میلیارد ریال هم قرارداد با مردم منعقد شده است.

شریفی با تأکید بر اینکه مسکن مهر ادامه می‌یابد، گفت: دولت جدید هم می‌خواهد برای مسکن مردم کاری انجام دهد، بنابراین پروژه احداث مسکن چه در قالب مهر و یا قالب دیگر ادامه پیدا می‌کند و صحبتی هم که با برخی مسئولان داشتم آنها به ادامه پروژه مسکن مهر مصمم هستند.

 شریفی تأکید کرد: حتی وامهایی که از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافته بود، بانک متعهد به پرداخت آنها است.

مدیر عامل مسکن مهر تصریح کرد: در ابتدای اجرای پروژه مسکن مهر ماهانه حدود 12 هزار میلیارد ریال یعنی حدود 25 درصد از کل مبلغ کار پرداخت می‌شد و اکنون بر اساس پیشرفت کار به اجراکنندگان مسکن مهر پرداخت می‌شود.

۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۱۰