۲۶هزار میلیارد برای مسکن‌مهر پول چاپ شد/ ادامه کار متناسب با نقدینگی موجود12/06/92

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت قبل برای مسکن مهر ۲۶ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد، گفت: طرح باید ادامه پیدا کند، اما متناسب با نقدینگی موجود.
 

موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأثیر طرح مسکن مهر بر افزایش 50 درصدی تورم گفت: حدود 26 هزار میلیارد تومان با تقاضای دولت پول چاپ شد و در اختیار مسکن مهر قرار گرفت بنابراین چاپ پول باعث افزایش نقدینگی شد و افزایش نقدینگی هم افزایش تورم را در پی داشت بنابراین این اظهار‌نظر مبنی بر تورم‌زایی طرح مسکن مهر درست است.  

وی در خصوص اینکه بهتر است طرح مسکن مهر ادامه یابد یا متوقف شود، اظهار داشت: طرح باید ادامه یابد ولی حجم کار باید به اندازه‌ نقدینگی موجود باشد و در حدی نباشد که موجب چاپ اسکناس و پرداخت آن به مردم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حدود 26 هزار میلیارد تومان اعتبار مسکن مهر الان منفی است، یعنی مطالبات بانک مسکن از بانک مرکزی است، به عبارتی مازاد بر منابع بانک مسکن پول چاپ  شده و در اختیار مردم و پیمانکاران برای خرید مسکن و تأمین مصالح قرار گرفته است.

وی گفت: دولت باید طرح مسکن مهر را ادامه دهد و ادامه آن لازم است ولی باید در حد و اندازه منابعش این کار را ادامه دهد.

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۵۸