تعداد شهرهای جدید افزایش می‌یابد/ منعی برای سرمایه‌گذاران خارجی در این شهرها نیست23/06/92

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد شهرهای جدید با مکان‌یابی مناسب افزایش می‌یابد، گفت: هیچ منعی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهرهای جدید وجود ندارد.
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا تعداد شهرهای جدید افزایش پیدا می‌کند، گفت: در آینده باید در شهرهای جدید مکان‌یابی‌های مناسبی صورت گیرد تا به کمک کسانی که علاقمند هستند سرمایه‌گذاری‌های لازم در این شهرها انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید استفاده خواهیم کرد، گفت: یک فضای رقابتی در شهرهای جدید به نفع شرکتهای داخلی ایجاد خواهیم کرد، اما قاعدتاً هیچ منعی برای سرمایه‌گذاری شرکتهای خارجی در شهرهای جدید نیست.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ای که برای شهرهای جدید بسیار حائز اهمیت است، بحث وصل شدن حمل و نقل شهرهای جدید به شبکه حمل و نقل مادر و شهرهای کلان است، تا نقل و انتقالات به صورت ساده، سریع و آسان و مطمئن بین شهرهای جدید و شهرهای مادر صورت گیرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: البته به تعهدات قبلی هم جامه عمل خواهیم پوشاند، اما با توجه به توسعه شهری که در این شهرهای جدید است، بحث الگو و اسکان جمعیت و نحوه سکونت‌گذاری در این شهرها با یک تیمی از مشاوران فرهنگی و اجتماعی نحوه این سکونت‌پذیری را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: البته باید خدمات زیربنایی و روبنایی هم انجام شود، بنابراین این اطمینان را به ساکنان این شهرها می‌دهم که توسعه خدمات را با جمعیت زیاد پی می‌گیریم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در مورد شهرهای آتی پیدا خواهد شد، ما یک نسل جدیدی را مطالعه می‌کنیم که عمدتاً بر مبنای شهروند محوری و سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی خواهد بود، بنابراین سرمایه‌گذارانی که علاقمند هستند در شهرهای جدید سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸