4 میلیون خانوار در کشور متقاضی دریافت مسکن مهر هستند

وزیر مسکن و شهرسازی گفت 3 میلیون و 900 هزار خانوار در کشور متقاضی دریافت مسکن مهر هستند که تاکنون 2 میلیون و 600 هزار خانوار پالایش شده است.

محمد سعیدی‌کیا در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت افزود: پیش‌بینی وزارت مسکن از افراد حائز اهمیت در کشور 2 میلیون و 2 هزار خانوار است.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه وظیفه ما تأمین مسکن است، گفت: باید از سه روش استفاده از زمین‌های دولتی، توسعه روستاها یا ایجاد شهرک برای مردم زمین تامین کنیم.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: در صورت عدم موفقیت در روش‌های فوق باید برای تأمین زمین، زمین خریداری کنیم.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: در استان فارس، 260 هزار خانوار متقاضی مسکن‌های مهر هستند که تاکنون نیمی از آنان پالایش شده‌اند.

محمد سعیدی‌‌کیا در حاشیه سفر به استان فارس با تأکید بر اینکه دولت موظف است در هر شرایطی زمین مسکن متقاضیان را تامین کند، افزود: دولت موظف است با استفاده از سه روش استفاده از زمین‌های دولتی، توسعه روستا‌ها و ایجاد شهرک زمین مورد نیاز متقاضیان مسکن مهر را تامین کند.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در صورت عدم موفقیت در روش‌های فوق، دولت مجبور به خرید زمین است، گفت: در کازرون و مرودشت فارس به دلیل نبود زمین مناسب، زمین مورد نیاز متقاضیان را خریداری کرده‌ایم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام مسکن مهر باید دارای چهار شرط مصوب دولت باشند، افزود: عدم استفاده از امکانات دولت، نداشتن خانه، متاهل و سرپرست خانوار بودن از شرط‌های مذکور است.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: تا پایان سال گذشته، زمین یک میلیون و 250 واحد به تعاونی‌های سراسر کشور واگذار شده است که کار آماده‌سازی، ساخت و اجرایی بسیاری از آنها آغاز شده است.

سعیدی‌کیا گفت: به دلیل مشکلات تسهیلاتی، کار ساخت و ساز در کشور توسعه پیدا نکرده است.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بسترسازی، حمایت و نظارت وظیفه دولت است، خاطرنشان کرد: باید در ساخت و ساز‌ها مقررات فنی را رعایت کنیم تا مردم با آسایش زندگی کنند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه برای تعدیل قیمت مسکن باید بازار را کنترل و عرضه را زیاد کنیم، افزود: دولت برای بالابردن عرضه، طرح مسکن استیجاری را مطرح کرد که اکنون در این راستا کار اجرایی 90 واحد استیجاری آغاز شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه دولت در سیاست جدید خود قصد دارد همه معاملات صورت گرفته در کشور را الکترونیکی کند، گفت: از این پس با هماهنگی وزارت بازرگانی همه معاملات در آژانس‌ها الکترونیکی ثبت می‌شود.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: دولت قصد دارد به تدریج همه معاملات را به سامانه بدهد.

۷ شهریور ۱۳۸۷ ۱۳:۱۵