تلاش دولت در هدایت نقدینگی مسکن به بورس

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: رکود مسکن فقط در بخش خرید و فروش است و ساخت و ساز آن با رکود روبرو نیست.

محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی پس از پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 830 هزار پروانه در شهرها برای ساخت وساز مسکن صادر شد اما در4 ماهه نخست امسال صدور این پروانه ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافت که رشد آن در حال کم شدن است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر را نیز باید به بخش ساخت و ساز مسکن اضافه کرد، افزود: در بخش مسکن مهر 300 هزار واحد در حال آماده سازی است و تاکنون 560 هزار نفر سهم خود را که یک میلیون تومان است برای آماده سازی مسکن خود پرداخته اند.

سعیدی کیا همچنین با اشاره به اینکه تاکنون بانک ها برای مسکن مهر وام زیادی نداده اند ، ادامه داد: بانک ها مکلف شده اند در ارائه تسهیلات به این بخش سریع تر عمل کنند.

وزیر مسکن با بیان اینکه سالانه بیش از 800 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد، تصریح کرد: عرضه واحدهای اجاره ای باید افزایش یابد و دولت در این باره ساخت 90 هزار واحد اجاره ای 5 ساله را طراحی کرده بود که در حال اتمام است و با توسعه مسکن مهر نیز عرضه این واحدها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می کند نقدینگی بخش مسکن را به بورس هدایت کند ، درباره کیفیت ساخت و ساز در بخش مسکن مهر ، خاطرنشان کرد: کمیته کیفیتی در هر استان متشکل از متخصصان دولتی و غیر دولتی ، طراحی مسکن مهر را تصویب می کنند و نظارت کاملی بر ساخت و ساز این بخش وجود دارد.

۲۵ شهریور ۱۳۸۷ ۱۱:۵۲