آخوندی اگر مخالف مسکن مهر است طرح جایگزین ارائه کند11/08/92

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر وزیر راه و شهرسازی مخالف مسکن مهر است، باید پیشنهاد جدیدی به مجلس ارائه کند گفت:مسکن مهر اگر ایراداتی دارد، دولت لایحه‌ای برای اصلاح ارائه کند.
 

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص مطرح شدن توقف طرح مسکن مهر از سوی وزیر راه و شهرسازی افزود:توقف طرح مسکن مهر مغایر با قانون ساماندهی و عرضه مسکن است، بنابراین اگر دولت اعتقاد دارد که مسکن مهر دارای ایراداتی است باید لایحه ای برای اصلاح آن ارائه کند و اگر هم قصد توقف آن را دارد باید طرح جایگزین به مجلس ارائه کند.

فرهنگی با بیان اینکه استنکاف از قانون طبعا از سوی هیچ مقامی پذیرفتنی نیست، لذا توقف طرح مسکن مهر به معنای سرپیچی از قانون است تاکید کرد: قانون حمایت از توسعه مسکن قانونی است که مبنای آغاز پروژه مسکن مهر بود، هرچند نام گذاری این طرح از طرف دولت انجام گرفت، اما قانون آن با تصویب مجلس انجام شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:وزارت راه و شهرسازی باید مشخص کند که می‌خواهد با چه جایگزینی مردم را در بحث مسکن یاری کند، از این رو باید عنوان کرد، بدون شک با عدم اجرای طرح مسکن مهر در کشور، مهاجرت بیشتر مردم به کلان شهرها، افزایش نرخ مسکن و عملا غیر قابل دسترس بودن آن، ملموس‌تر از گذشته خواهد بود

۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۰۵