ضوابط پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن اعلام شد

بانک مسکن ضوابط پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، از این پس متقاضیان ساخت واحد مسکونی می توانند با افتتاح حساب جدید صندوق پس انداز ساخت مسکن با حداقل موجودی 43 میلیون ریال بعد از گذشت حداقل 2 دوره انتظار ( یکسال ) تا سقف 30 میلیون تومان از تسهیلات ساخت بانک مسکن استفاده کنند.

براساس این گزارش، آن دسته از مشتریانی که دارای حساب صندوق پس انداز مسکن فعلی هستند می توانند با افتتاح حساب جدید صندوق پس انداز ساخت مسکن و گذشت حداقل مدت سپرده گذاری طبق شرایط و ضوابط این حساب با تجمیع امتیاز دو حساب خود از سقف تسهیلات واحد مسکونی بهره مند شوند.

*حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات 30 میلیونی 12 سال

بنابراین گزارش،حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 12 سال است و متقاضیانی که از محل این حساب اقدام به دریافت تسهیلات ساخت واحد مسکونی به صورت انفرادی می کنند، می توانند پس از پایان قرارداد مشارکت مدنی، سهم الشرکه بانک را به صورت اقساطی و طبق ضوابط بانک بازپرداخت کنند.
همچنین از مزایای دیگر این حساب استفاده از امتیاز متعلقه جهت ساخت مجتمع های مسکونی است، به گونه ای که دارندگان این حساب می توانند با تجمیع امتیاز متعلقه به حسابهای خود راسا و یا طی قرارداد سه جانبه از تسهیلات مورد نظر جهت ساخت مجتمع های مسکونی و همچنین بازپرداخت اقساطی سهم الشرکه بانک بهره مند شوند.

متقاضیان افتتاح این حساب می‌توانند از روز سه‌شنبه 16 مهر ماه جاری با مراجعه به شعب بانک مسکن در سراسر کشور با کسب اطلاعات لازم نسبت به افتتاح حساب پس‌انداز ساخت مسکن اقدام کنند.
ضمنا میزان سپرده پذیری، مدت انتظار و حداکثر تسهیلات قابل پرداخت به شرح جدول زیر است:

حداکثر سقف تسهیلات (میلیون ریال) برای ساخت هر واحد مسکونی

حداقل مدت سپرده گذاری (ماه)

(مدت انتظار)

حداقل متوسط موجودی (میلیون ریال)

120

6

17

150

9

22

200

12

29

250

12

36

300

12

43

۱۳ مهر ۱۳۸۷ ۲۳:۱۱
خبرگزاری فارس |