تشکیل کارگروه های زمین و مسکن در استان ها

وزیر تعاون از تشکیل کارگروه های زمین و مسکن در استان ها برای فراهم شدن ساز و کارهای منطقه ای خبر داد.

 محمد عباسی در گفتگو با مهر طرح مسکن مهر را یکی از مطالبات حقوقی مردم و چالشهای اجتماعی نام برد و گفت: یادآوری مردم برای تامین مسکن و توجهات دولت به همراه تاکید مقام معظم رهبری منجر به برنامه ریزی وسیع دولت در تحقق این امر شد.

وزیر تعاون اظهار داشت: دولت برای سازماندهی و تسریع در طرح مسکن مهر کارگروهی را تشکیل داد که طی آن قرار شد وزارت تعاون کار ثبت نام، سازماندهی و تشکیل تعاونیها را برعهده داشته باشد.

وی تعداد ثبت نام شدگان طرح مسکن مهر را در آخرین آمار 4 میلیون نفر ذکر کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد 3.5 میلیون نفر از این تعداد واجد شرایط هستند.

عباسی همچنین از معرفی یک میلیون و 300 هزار نفری متقاضیان به وزارت مسکن و شهرسازی برای انعقاد قرارداد و تحویل گرفتن زمین برای ساخت واحد مسکونی خبر داد و تاکید کرد: سازماندهی متقاضیان مسکن مهر جز از طریق تعاونیها امکانپذیر نبود.

وی خاطر نشان کرد: از این پس افراد می توانند در گروههای کوچکتری نیز حضور یابند؛ ولی با کمک دستگاهها تا پایان سال تمام ثبت نام شدگان زمین دریافت می کنند.

وزیر تعاون جلسات کارگروه مسکن را هفتگی با حضور رئیس جمهوری، وزیر تعاون، مسکن و شهرسازی، صنایع و معادن، بازرگانی، نیرو، استانداریها و دستگاههای ذی ربط اعلام کرد و افزود: کارگروههای زمین و مسکن در استانها برای فراهم شدن ساز و کارهای منطقه ای نیز تشکیل می شود.

۱۷ مهر ۱۳۸۷ ۲۳:۲۰
خبرگزاری مهر |