روند پرداخت تسهیلات به ساخت مسکن بهبود یافت

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: با تاکیدات ریاست جمهوری و تدوین راهکارهای جدید از سوی بانک مرکزی از دو هفته گذشته تاکنون، بانکها برای پرداخت تسهیلات به بخش ساخت مسکن فعال شده اند.

 منوچهر خواجه دلویی در گفتگو با مهر در خصوص نحوه همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات بانکی به بخش ساخت مسکن جهت اجرای برنامه های ارایه شده در سال جاری گفت: از حدود 1.5 ماه اخیر تاکیدات جدی ریاست جمهوری در شورای عالی مسکن مبنی بر تامین تسهیلات برای بخش مسکن و اخذ گزارشات هفتگی از بانک مرکزی، سبب بهبود در روند پرداخت تسهیلات شده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در آینده ای نزدیک نحوه همکاری سیستم بانکی با بخش مسکن بهتر شود، افزود: اگر وضعیت پرداخت تسهیلات همچنان روال 1.5 ماه اخیر را در پیش می گرفت، به طور قطع برنامه های ساخت مسکن دچار مشکل می شد.

وی ادامه داد: اما با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری و نیز تدوین راهکارهای جدید از سوی بانک مرکزی، هم اکنون بانکها جهت پرداخت و تامین تسهیلات در حال فعال شدن هستند و گزارشات حاکی از بهبود روند تسهیلات ظرف یک تا دو هفته گذشته در بخش مسکن است.

خواجه دلویی پرداخت وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن را در تولید مسکن تاثیرگذار خواند و افزود: افزایش وام ساخت از 15 میلیون تومان به 30 میلیون تومان به انبوه سازان و تولیدکنندگان مسکن، کمک مناسبی به تولید است و امکان بهره مند شدن افراد بیشتری را به خصوص در شهرهای کوچک و متوسط  فراهم می کند، زیرا دو برابر شدن وام در راستای تولید مسکن صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: طبق مصوبه ابلاغی دولت، تسهیلات 30 میلیون تومانی برای ساخت پرداخت می شود و نه خرید مسکن؛ لذا نمی تواند به افزایش مجدد قیمتها در بازار مسکن منتهی شود و ازآنجایی که جهت گیری پرداخت این تسهیلات به سمت تولید مسکن است، تاثیری در افزایش قیمتها ندارد.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات زمانی با افزایش قیمتها در بازار مسکن همراه می شود که بخش تقاضای غیرمصرفی را تقویت کند، ولی تخصیص وام 30 میلیون تومانی ساخت، قیمتها را دچار نوسان نخواهد کرد.

۲۱ مهر ۱۳۸۷ ۱۲:۳۴
خبرگزاری مهر |