آیین‌نامه اجرایی ساماندهی تولید و عرضه مسکن به‌زودی تصویب می‌شود

معاون وزیر مسکن گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها در بخش مسکن بر مبنای طرح جامع مسکن تهیه شده‌اند که به‌تدریج به مرحله اجرا درخواهند آمد و هریک بخشی از نیازهای این بخش را پاسخ می‌دهند.

علیرضا محفوظی ـ معاون امور مجلس وزارت مسکن و شهرسازی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه بر لزوم تهیه طرح جامع مسکن تاکید شده بود که به همین منظور در سال نخست برنامه این طرح تهیه و به هیات دولت فرستاده شد تا نقطه نظرات اعلام شود.

وی افزود: اما به موازات آن نیز این طرح در کمیسیون عمران مجلس نیز ارائه شد و درنهایت حاصل بحث‌هایی که انجام شد این بود که در مسائلی که در بخش مسکن نیاز به قانون وجود دارد در قالب لایحه ارائه شود تا به تصویب برسد اما موضوعاتی که نیاز به وضع قانون ندارد در قالب آیین‌نامه‌های اجرایی به بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از طریق هیات وزیران و وزارت مسکن و شهرسازی به اجرا درآیند.

معاون وزیر مسکن با اشاره به اینکه بند «د» تبصره‌ی 6 قانون بودجه سال 86 بر این اساس در راستای طرح جامع مسکن تهیه شد، گفت: پایه و اساس این تبصره براساس طرح جامع مسکن بود که متناسب آن لایحه ساماندهی تولید و عرضه مسکن تهیه شد که موضوعات همان مسائلی بود که در طرح جامع مسکن پیش‌بینی شده بود و در نهایت نیز تصویب شد.

محفوظی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی ساماندهی تولید و عرضه مسکن برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است، گفت: این آیین‌نامه بزودی به تصویب می‌رسد.

۲۷ مهر ۱۳۸۷ ۰۰:۱۵
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |