حضور کنسرسیوم‌های مسکن‌ساز ایرانی در بازار الجزایر

شرکت‌های ایرانی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی در مناقصه پروژه‌های ساخت و ساز مسکن در کشور الجزایر شرکت کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ذاکرالحسینی ـ معاون وزیر مسکن و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: دولت الجزایر برای توسعه زیرساخت‌های کشورش به میزانی فراتر از 150 میلیارد یورو برای یک دوره زمانی چهار ساله اعتبار قائل شده است که این فرصت خوبی برای ورود شرکت‌های ایرانی به این کشور بزرگ آفریقایی محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری منظم کمیته پیگیری کمیسیون مشترک دو کشور هر چهار ماه یکبار در ایران و الجزایر افزود: تبدیل کمیسیون اقتصادی دو دولت که به کمیسیون‌ عالی همکاری‌ها فضای ویژه‌ای را برای مشارکت‌های ایرانی در بخش‌های سرمایه‌گذاری و پیمانکاری دو کشور به وجود آورده است.

معاون وزیر مسکن عنوان کرد: برخورداری کشور الجزایر از 125 میلیارد دلار موجودی ذخایر انرژی تزریق آن در پروژه‌های اقتصادی زمینه مشارکت بخش خصوصی در تمام این حوزه‌ها را فراهم کرده است.

 وی با بیان اینکه الجزایر برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی جدید برنامه‌ریزی کرده است، گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در بخش تولید مسکن و تهیه مصالح ساختمانی حضور فعالی داشته باشند.

 معاون وزیر مسکن با اشاره به توافق دو کشور در گسترش روابط در حوزه آب و برق از برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنعتی ـ بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در آذر ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: حضور موثر شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه منجر به جذب پروژه‌های قابل قبول دیگری برای ایران خواهد بود.

 ذاکرالحسینی عنوان کرد: حذف پرداخت مالیات مضاعف و ایجاد تسهیلات گمرکی در نتیجه توافقات دو کشور منجر به گسترش ارتباطات بازرگانی ایران و الجزایر خواهد شد.

۱۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۱:۵۹
خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا |