تامین مسکن کم درآمدها در برنامه پنجم پیش بینی شد

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در تدوین برنامه پنجم مسکن مهر یا مسکن 99 ساله، مسکن اجتماعی، مسکن اجاره به شرط تملیک، تامین مسکن برای حمایت از خیرین و واقفین پیش بینی شده است.

 منوچهر خواجه دلویی در گفتگو با مهر گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون وزارت مسکن و شهرسازی برنامه های بخش مسکن را به منظور تدوین در برنامه پنجم آغاز کرده و هم اکنون این برنامه ها به لحاظ  کارکارشناسی آماده شده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به تشکیل کارگروه مسکن و شهرسازی به ریاست وزیر مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از کارگروه های برنامه پنجم بیان کرد: درتدوین برنامه پنجم کماکان بحث مسکن مهر ادامه دارد، زیرا این طرح یکی از برنامه های طرح جامع مسکن است که باید اجرایی شود.

وی تدوین برنامه پنجم برای بخش مسکن را متکی بر طرح جامع مسکن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ساختار حوزه مسکن و ساختمان براساس طرح مذکور در برنامه پنجم نیز تدوین می شود.

خواجه دلویی اعلام کرد: طرح جامع مسکن، سند چشم انداز برای بخش مسکن و قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن به عنوان اسناد بالادست در تدوین برنامه پنجم لحاظ می شود.

وی اظهار داشت: درتدوین برنامه پنجم برای بخش مسکن، چندین برنامه برای تامین مسکن کم درآمدها از جمله مسکن مهر یا مسکن 99 ساله، مسکن اجتماعی، مسکن اجاره به شرط  تملیک، تامین مسکن به منظور حمایت از خیرین و واقفین پیش بینی شده است.

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی مرجع تصویب برنامه های پیش بینی شده برای بخش مسکن در برنامه پنجم را دولت خواند و افزود: درحال حاضرچندین جلسه این کار گروه برگزارشده، ضمن اینکه جلسات منظم هفتگی آن نیز برگزار می شود که در هفته گذشته جلسه مربوط  به کار گروه مسکن و ساختمان برگزار شده است.

۱۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۲:۰۹
خبرگزاری مهر |