مسکن اجتماعی در نقاط دارای تاسیسات زیربنایی احداث می‌شود19/09/92

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم محور بودن ساخت واحدهای مسکونی در مسکن اجتماعی یکی از ویژگی‌های این طرح است، گفت: مسکن اجتماعی در نقاطی که تاسیسات زیربنایی وجود دارد، یا امکان تامین آن وجود دارد، احداث می‌شود.
 

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مسکن اجتماعی نیز قرار است در شهرهای جدید احداث شود، افزود: مسکن اجتماعی بر مبنای مردم محور بودن پایه گذاری شده است، اما آنچه که در این طرح مهم است این است که واحدهای مسکونی طرح مزبور در نقاطی که تاسیسات زیربنایی وجود دارد و یا امکان تامین آن وجود دارد، احداث می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مسکن مهر تامین نشدن زیرساخت ها و مشکل در تاسیسات زیربنایی است، به طوری که برخی واحدهای مسکونی در این طرح احداث شده‌اند، اما به دلیل اینکه آب و برق و یا گاز آن نصب نشده واگذار نمی‌شوند.

نریمان با اشاره به اینکه در روزهای نخست تاکید کردم که هیچ واحد مسکونی مهر بدون آب و برق و گاز واگذار نمی‌شود، اظهار داشت: تامین و ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر از قبیل آب، برق و گاز برعهده وزارتخانه‌های مربوطه است، اما اکنون برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر، وزارت راه و شهرسازی تنها مانده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطر نشان کرد: موضوعی که باید به آن نیز اشاره کرد، این است که در برخی از پروژه‌های مسکن مهر متقاضیان آورده مشخص شده خود را واریز نمی‌کنند، همین موضوع در کنار عدم تامین تاسیسات زیربنایی نیز باعث می‌شود، واگذاریها به تاخیر بیفتد.

نریمان با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر با پول و آورده متقاضیان و تسهیلاتی که مردم می‌گیرند، ادامه می‌یابد، تاکید کرد: متقاضیان مسکن مهر باید آورده خود را به موقع بدهند، تا روند ساخت و ساز را مختل نکند.

به گفته وی، هیچ یک از پروژه‌های مسکن مهر در کشور نیمه‌تمام نیست و کار ادامه دارد و طبق قول های داده شده دولت یازدهم به تعهدات مسکن مهر پای‌بند است

۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۸:۳۸