ساخت مسکن مشارکتی در شهرهای جدید کلید خورد/ احتمال تغییر مدیران شهرهای جدید24/09/92

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال تغییر مدیران شهرهای جدید در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: کلید مسکن مشارکتی در شهرهای جدید زده شده و به زودی کلنگ‌زنی‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.
 

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مسکن مشارکتی آغاز شده است، افزود: اتفاقا چهارشنبه هفته گذشته به علت پیشنهادات خوبی که از سوی شرکت توسعه مسکن ایران که از مجموعه‌های بنیاد مسکن است، در رابطه با مسکن مشارکتی ارائه شد، در حال بررسی آن هستیم تا به زودی کار اجرایی آن آغاز شود.

*چگونگی امضاء قرارداد در مسکن مشارکتی

وی با اشاره به اینکه در حقیقت پروژه مسکن مشارکتی در شهرهای جدید آغاز و درخواست‌ها ارائه شده است، اظهار داشت: مسکن مشارکتی این گونه است که دولت منابعی مثل زمین دارد و چون ممکن است که اعتباراتی نداشته باشد، دارای امکانات کنترل و نظارت است، بنابراین یک شرکتی که می‌تواند خصوصی هم باشد می‌‌آید و اعلام می کند که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و یک مشارکتی در تولید مسکن و یا حتی تجاری و خدماتی داشته باشد.

نریمان ادامه داد: وقتی دولت و بخش خصوصی با هم قرارداد می‌بندن،د در این قرارداد زمین در اختیار آن شرکت و یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و با همدیگر کار نظارت را انجام می‌دهند و سهم آورده آن سرمایه‌گذار و ما مشخص و محاسبه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در آخر این سهم تقسیم می‌شود و ما واحدهای مسکونی خود را به شیوه‌ای که مجمع عمومی تصویب می‌کند، واگذار می‌کنیم.

نریمان گفت: ما می‌توانیم در این طرح دهکهای دیگر جامعه را هم پاسخگو باشیم، چرا که فقط نباید تنها دهک‌های پایین جامعه را دید و باید اقشار متوسط به بالا را هم ببینیم و پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر ما این مسکن مشارکتی شروع شده و به زودی کلنگ‌زنی‌ها نیز آغاز و به اطلاع عموم می‌رسد.

*جریان تغییر مدیر عامل پایتخت مسکن مهر/احتمال تغییر مدیران شهرها از ماههای آینده

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که دلیل واقعی تغییر مدیر عامل شهر جدید پرند در این برهه از زمان چیست، گفت: یکی از اعضای هیئت مدیره شهر پرند فوت شده بود، مجبور شدیم یک نفر را جایگزین کنیم و مدیر عامل شهر جدید پرند هم چون خود اصرار شدیدی بر تغییر داشت تودیع و معارفه مدیران عامل شهر پرند انجام شد.

نریمان تاکید کرد: مدیر عامل سابق شهر پرند (چاغروندی) چون عنوان می‌کرد گردن درد شدیدی دارد و چون هر روز در مسیر رفت و آمد بود، لذا این گردن درد او را اذیت می‌کند، تقاضای او را پذیرفتیم و سرانجام باران هاشم زهی مدیر عامل جدید شهر پرند شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این سؤال که تصور ما از تغییر مدیرعامل شهر جدید پرند این بود که شاید نیروی جدید آمده است که ساخت و ساز مسکن مهر و تحویل آن سرعت بیشتری بگیرد، گفت: مدیرعامل جدید شهر پرند سالها عضو هیئت مدیره شهرهای پردیس و اندیشه و همین شهر پرند بوده و تجربه زیادی دارد.

وی افزود: اما به هر حال تغییر مدیرعامل شهر پرند مثل تغییراتی که معمولا برای سرعت دادن و انرژی جدید بر ساخت و ساز صورت ‌گیرد، نبوده اما شاید در ماه‌های آینده به خاطر سرعت دادن به ساخت و ساز و پیگیری‌های بیشتر مدیران شهرهای جدید تغییر کنند.

۲۴ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴