در برنامه‌ پنجم توسعه حجم تولید صنعتی مسکن در کشور به 20 درصد می‌رسد

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن با بیان اینکه برای رشد تولید باید به سمت تولید صنعتی برویم، گفت: در حال حاضر در حدود 5/2 تا سه درصد واحدهای مسکونی به شکل صنعتی تولید می‌شوند که سهم مناسبی نیست و نشان می‌دهد در بخش تولید صنعتی فاصله‌ی بسیاری داریم.

منوچهر خواجه‌دلویی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی راهکار دولت برای افزایش تولید در بخش مسکن اظهار کرد: درحال حاضر تولید در بخش افزایش یافته است و این را مجوزهای پروانه ساختمانی نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال 85 و 86 رشد صدور پروانه داشته‌ایم که یک تا دو سال آینده اثر خود را در بازار نشان می‌دهند.

خواجه‌دلویی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای اولین بار مجوزهای پروانه‌های ساختمانی در مجموعه‌ی پروانه‌های شهر و روستایی به یک میلیون پروانه رسید، گفت: امسال نیز نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط 18 درصد رشد داریم و امیدوار هستیم این رشد نسبت به سال گذشته تا پایان سال حفظ شود.

وی اظهار کرد: آمار واحدهای که ساخت آنها به پایان رسیده نیز گویای این امر و این آمار نیز نشان‌دهنده رشد تولید در بخش مسکن است.

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن تصریح کرد: با روش‌های سنتی نمی‌توان به حجم انبوه تقاضا پاسخ داد و باید به سمت حمایت از تولید صنعتی برویم. در این راستا دولت نیز حمایت‌های لازم از این بخش را آغاز کرده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم در برنامه‌ی پنجم توسعه حجم تولید صنعتی در کشور به 20 درصد برسد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم این امر محقق شود باید دولت بسترسازی کند و بخش خصوصی در این بخش فعال شود. امیدواریم با توجه به کارهای که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در این زمینه انجام می‌دهد به این هدف دست پیدا کنیم.

۱۸ آبان ۱۳۸۷ ۱۲:۱۰
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |