تأثیر ابعاد افزایش سقف وام مسکن بر بازار مسکن دیده شده است/این وام باعث رونق بازار می‌شود92/10/18

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه افزایش سقف وام مسکن رونق خرید و فروش را به بازار مسکن می‌آورد، گفت: متقاضیان برای دریافت ریز جدول زمان‌بندی پرداخت تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

حمد هاشم بت‌شکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش سقف وام مسکن بر قیمت مسکن تأثیر نخواهد گذاشت، گفت: تمام ابعاد تأثیر افزایش سقف وام مسکن توسط شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دیده شده است.

وی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات مسکن به آن اندازه نیست که تاثیر زیادی بر قیمت مسکن بگذارد، چرا که متوسط قیمت مسکن در کشور و به خصوص در شهرستان‌ها یک میلیون و 850 هزار تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه اقساط تعریف شده برای وام مسکن پایین‌تر از اجاره‌بها است، گفت: از زاویه بانک مسکن اگر بخواهیم این افزایش سقف وام مسکن را بررسی کنیم، باید بگوییم این افزایش سقف وام مسکن موجب ورود منابع به بانک می‌شود و از طرفی دیگر چون بازار مسکن در شرایط رکودی قرار دارد، موجب رونق خرید و فروش می‌شود.

بت‌شکن تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند از همین الان با مراجعه به فرابورس اوراق حق تقدم بخرند و از افزایش وام مسکن بهر‌ه‌مند شوند. بنابراین این یکی از ویژگی‌های جذاب افزایش سقف وام مسکن است.

وی گفت: نرخ تسهیلات فروش اقساطی تمام تسهیلات مصوب در شورای پول و اعتبار 15 درصد است و سررسید آنها 12 ساله است.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: با افزایش سقف وام مسکن هم توان خرید مردم افزایش می‌یابد و هم موجب رونق بخش مسکن خواهد شد.

وی گفت:بنابراین توصیه می‌شود، متقاضیان برای اطلاع از ریز جزئیات افزایش سقف وام مسکن به شعب مراجعه کنند.

۱۸ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴