ایران با سرمایه دولت ونزوئلا در این کشور ساخت و ساز می کند

مسئول توسعه یک شرکت خانه سازی اعلام کرد:براساس قرارداد منعقده بین ابران و ونزئلا ، این شرکت با سرمایه گذاری دولت ونزوئلا هفت هزار واحد مسکونی در این کشور می سازد.

"موسی فضل علیزاده" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود : مدت زمان اجرای این برنامه از زمان واگذاری زمین چهارسال پیش بینی شده است و ساخت وساز این واحدها به روش ویژه تونلی خواهد بود.
وی در ادامه گفت : ارزش این قرار داد حدود 500 میلیون دلار پیش بینی شده و دو طرف نسبت شرایط اجرایی این برنامه ابراز رضایت کرده اند.
فضل علیزاده خاطرنشان کرد: موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور در بازارهای بین المللی ، امروز برای شرکت های ایرانی به عنوان یک نقطه قوت محسوب می شود و علاوه بر جذب منابع ارزی ،نقش بسزایی در ایجاد اشتغال برای نیروی کار ایرانی در خارج از کشور دارد .
به گفته مقام یادشده ، اولویت تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در این پروژه از تولیدات ایران است و چنانچه در کشورمان تامین آنها امکان پذیر نبود ، ناگزیر در محل تامین خواهد شد.
فضل علیزاده اضافه کرد : پروژه مذکور در زمینی به مساحت 336هکتار به مورد اجرا گذاشته می شود و با توجه به اینکه ساخت و ساز خانه ها به روش صنعتی صورت می گیرد ، به ازای هر متر مربع امکان اشتغال یک نفر فراهم خواهد شد .
به گفته وی ، برای این منظور نیروهای فنی و متخصص از ایران به ونزوئلا اعزام می شوند و از کشور ونزوئلا نیز نیروی کار ساده همکاری خواهد کرد .
فضل علیزاده اضافه کرد: نوسان های قیمت ها هر پروژه اقتصادی را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد و در قرارداد خانه سازی برای ونزوئلا نیز موضوع تعدیل بها پیش بینی شده و رشد قیمت ها مشکلی برای اجرای این برنامه به دنبال نخواهد داشت .
مقام مذکور در ادامه افزود:دولت ونزوئلا براساس قرار داد 30درصد ارزش قرارداد را پیش پرداخت کرده و پس از تحویل زمین ، آماده سازی آن نیز آغاز خواهد شد.
فضل علیزاده گفت : شرکت های ایرانی باید با ارتقا بخشیدن به کیفیت اجرای پروژه ها ، ضمن رقابت با همتایان خارجی خود زمینه توسعه حضور در بازارهای بین المللی را فراهم سازند.
شرکت بین المللی "خانه سازی ایرانیان" با مشارکت شرکت های سرمایه گذاری مسکن، عمران و مسکن سازی ایران ، سرمایه گذاری ساختمان ایران ، توسعه شهری فراز ، فنی -تجاری پارس شهر و عمران و توسعه فارس در مجموع شش شرکت در سال 1385تشکیل و با سرمایه 50 میلیارد ریال به ثبت رسید .

۲۳ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۴۴
خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا |