اختصاص 319 هکتار زمین دولتی رایگان به ساخت مسکن کم‌‌درآمدها

نمایندگان ویژه رئیس جمهور 29 قطعه زمین در 5 استان بزرگ کشور را به مساحت 319 هکتار برای ساخت مسکن کم‌ درآمد‌ها در قالب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نمایندگان ویژه رئیس جمهوری در خصوص تعیین اراضی قابل انتقال بیش از 319 هکتار از اراضی دولتی را که در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، منابع طبیعی مازندران، مخابرات، اوقاف و اداره کل منابع طبیعی است را برای ساخت مسکن کم‌درآمدها اختصاص دادند.
بنابراین گزارش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز موظف شده تا خارج از نوبت نسبت به تفکیک و انتقال اراضی یاد شده به نام وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی دولت اقدام کند.
بر اساس این گزارش، در این مصوبه جمعا 6/92 هکتار مربوط به استان مازندران در شهرهای ساری، قائم‌شهر، آمل و ایزد‌شهر می‌باشد که در مالکیت سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی مازندران، بانک ملت و منابع طبیعی مازندران است که باید این اراضی به نام وزارت مسکن و شهرسازی انتقال یابد.
64/18 هکتار از اراضی دولتی نیز در استان کردستان (در شهرهای سنندج و سقز) و 6/21 هکتار در استان تهران که در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است باید برای ساخت مسکن به نام وزارت مسکن و شهرسازی انتقال یابد.
به گزارش فارس، جمعا 2/188 هکتار از اراضی مورد نظر نیز در استان‌های همدان و کهکیلویه و بویر احمد که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است باید به نام وزارت مسکن و شهرسازی و ساخت مسکن کم درآمدها انتقال و واگذار شود.

۱۰ آذر ۱۳۸۷ ۰۸:۲۰
خبرگزاری فارس |