تشریح مصوبات جدید دولت براى تسهیل ساخت و ساز مسکن و مدیریت مصرف سوخت

سخنگوى دولت در نشست خبری خود با تبریک عید غدیر خم به تشریح برخی مصوبات اخیر دولت به ویژه در حوزه مسکن پرداخت و از تصویب آیین‌نامه اجرایى ماده (8) قانون ساماندهى و حمایت از تولید و عرضه مسکن خبر داد و افزود: بر اساس این آیین‌نامه تمام سازمان‌هاى دولتى که خانه سازمانى در اختیار دارند در مدت حداکثر پنج سال موظف به فروش مزایده‌اى آنها بر اساس قیمت کارشناسى هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا وى افزود: طبق این آیین‌نامه همه درآمدهاى ناشى از فروش خانه‌هاى سازمانى دستگاههای دولتی به خزانه واریز می‌شود تا جزو منابع لازم برای اجراى قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن هزینه شود ضمن آن که کارکنان و بازنشستگان سازمان‌هاى دولتى نیز مى‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند.

الهام همچنین از ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکونى در قالب مسکن مهر براى قشرهاى کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینى (ره) و سازمان بهزیستى خبر داد و گفت: نحوه تامین تسهیلات بانکى را معاون اول رییس‌جمهور، وزراى مسکن و شهرسازى و اقتصادى و دارایى و نیز رییس کل بانک مرکزى تهیه و ابلاغ می‌کنند.

سخنگوى دولت افزود: با هدف سرعت بخشیدن به اجراى طرح مسکن مهر مسئولیت این حوزه در شهرهاى زیر 25 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامى قرار گرفت، هم‌چنین امور مربوط به صدور سند اراضى این شهرها مطابق روش جارى در روستاها به طور مشترک بر عهده سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن خواهد بود.

وى ادامه داد: براى تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن، وزارت مسکن موظف شد 100 درصد تسهیلات را به صورت وجوه اداره شده در اختیار بانک مسکن قرار دهد تا صرف اجراى طرح مسکن مهر و تکمیل ساختمان‌هاى نیمه‌ساز شود.

الهام همچنین از واگذارى سازمان‌هاى دولتى به وزارت مسکن در قالب طرح مسکن مهر خبر داد و اظهارکرد: استفاده از درآمدهاى حاصله از این طریق در جهت اجراى طرح مسکن مهر استفاده خواهد شد.

سخنگوى دولت همچنین از واگذارى بیش از 304 هکتار اراضى قابل انتقال در استان مرکزى و نیز 305 هکتار از اراضى قابل انتقال در استان مازندران به سازمان مسکن خبر داد و گفت: این زمین‌ها تماماً در راستاى طرح مسکن مهر استفاده خواهد شد و سازمان ثبت اسناد و املاک موظف است خارج از نوبت نسبت به ثبت سند این اسناد اقدام کند.

وى همچنین درباره مصوبات اخیر کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت گفت: وزارتخانه‌هاى مسکن و شهرسازى موظف شدند زمین‌هاى لازم براى احداث جایگاه گاز طبیعى فشرده، بنزین و نفت و گاز را به بخش خصوصى واگذار کنند.

الهام در پایان از اختصاص اعتبار تا سقف 2500 میلیارد ریال براى تبدیل کارگاهى خودروهای بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز خبر داد و خاطرنشان کرد : جزئیات این مصوبات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر خواهد شد.

۲۳ آذر ۱۳۸۷ ۲۳:۴۸
ایسنا |