دانشگاه برلین برای اجرای طرح نمونه مسکن درایران سرمایه گذاری می کند

ماینده دانشگاه فنی برلین در تهران گفت : این دانشگاه برای اجرای طرح نمونه در زمینه معماری و شهرسازی در شهرجدید هشتگرد شش میلیون و 200 هزار یورو سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پروفسور" شفر "روز دوشنبه درکارگاه تخصصی "شهرهای جدید با رویکرد برنامه ریزی ،طراحی شهری ، تکنولوژی و اجرا " در محل مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اظهار داشت :این طرح نمونه در چارچوب 10پروژه به مورد اجرا گذاشته می شود .
وی سپس از اختصاص 72 سهمیه بورسیه با بودجه ای به میزان 2میلیون و 700 هزار یورو از سوی مرکز مبادلات علمی و فرهنگی آلمان برای کسانی که در پروژه های مذکور فعالیت می کنند، خبر داد .
شفر تصریح کرد : بیشترین سهم برای بورسیه به پروژه شهرجدید هشتگرد اختصاص یافته و تاکنون چندتن از دانشجویان دکترا و فوق لیسانس ایرانی بورسیه شده اند.
این نماینده دانشگاه برلین اضافه کرد: پروژه 35هکتاری دارای سه هدف اصلی است که شامل برنامه ریزی شهری ،معماری ساختمان و زیر ساخت ها و تاسیسات است .
شفر در ادامه گفت : پروژه 35هکتاری در شهرجدید هشتگرد ( واقع در محور تهران -کرج -قزوین) برای اسکان هشت هزار نفر طراحی شده است .
به گفته وی ، همراه با دانشگاه فنی برلین نهادهایی در آلمان در این برنامه مشارکت دارند و انتظار می رود در کنار اجرای پروژه ها ، نیروهای فنی و تخصصی نیز تحت تعلیم قرار گیرند.
این کارگاه تخصصی روز سه شنبه ( فردا ) نیز در مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن به کار خود ادامه خواهد داد.
گفتنی است پس از سخنان شفر ، وزیر مسکن وشهرسازی نیز گزارشی از برنامه مسکن مهر برای حاضران در این کارگاه تخصصی ، ارائه کرد.

۲۶ آذر ۱۳۸۷ ۰۸:۲۲
خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا |