شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز بیست و پنجمین سال فعالیت خود را جشن گرفت09/02/93

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز بیست و پنجمین سال فعالیت خود را با برگزاری مراسمی با حضور معاونان وزیر مسکن، مدیرعامل و هیات مدیره بانک مسکن جشن گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، در این مراسم که شامگاه روز شنبه 6 اردیبهشت ماه امسال در محل باشگاه بانک مسکن برگزار شد، معاونان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل و هیات مدیره بانک مسکن، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن، مدیرعامل، هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، مدیران عامل پیشین شرکت، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه، تامین کنندگان، مشتریان، شرکای تجاری، سهامداران عمده و برخی میهمانان دیگر حضور داشتند.

در ادامه این مراسم، لوح یادبودی از سوی دکتر مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، دکتر محمدهاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن و مهندس معزی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به 3 مدیرعامل پیشین شرکت شامل آقایان: مهندس علیرضا لاهیجی، مهندس ایوب نظری و مهندس علیرضا نیلی اهدا شد.

دوره مدیریت 3 مدیرعامل قبلی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به ترتیب شامل مهندس لاهیجی طی سال های 69 تا 84، مهندس نظری طی سال های 84 تا 89 و مهندس نیلی طی سال های 89 تا 91 بوده است.

فلسفه تاسیس شرکت

مهندس ایرج معزی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در ابتدای این مراسم ضمن سپاس و قدردانی از حضور میهمانان در مراسم جشن سالگرد شرکت گفت: خداوند را شاکریم که در آغاز بیست و پنجمین سال فعالیت شرکت گردهم آمدیم تا ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران، همکاران و کلیه کسانی که از ابتدای تاسیس شرکت حضور داشته اند، خاطرات گذشته را مرور کنیم. در واقع با جمع حاضران این جلسه  ما در محضر تاریخ زنده شرکت هستیم و جای دارد از حضور معاونان محترم وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل محترم بانک مسکن، مدیران عامل سابق شرکت، معاونان محترم عمرانی استانداری تهران و استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل و مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن، اعضای محترم هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و شرکت های تابعه، مشتریان وفادار، سهامداران عمده، کارکنان محترم و کلیه عزیزانی که دعوت ما را برای شرکت در این جشن پذیرفته اند، تشکر کنم.

وی افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در ششم اردیبهشت ماه سال 69 با صلاحدید ریاست وقت بانک مسکن و به منظور، گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی،گسترش انبوه سازی و بالابردن کیفیت ساخت، تاسیس شد. این مهم منجر به بهبود حجم سپرده­گذاری در بخش وامهای بانک مسکن و همچنین رضایت مشتریان از خرید واحدهای شرکت سرمایه­گذاری مسکن همراه با اخذ تسهیلات شد.

مهندس معزی افزود: شرکت طی 25 سال فعالیت در بخش ساختمان، توانسته است پروژه های شاخص فراوانی را در سراسر کشور احداث کرده و از این طریق، تصویر بسیار مطلوبی را از خود نزد خریداران ایجاد کند.

وی در خصوص حجم عملیات شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون گفت: از ابتدای تأسیس تاکنون عملیات اجرایی بیش از  62 هزار واحد مسکونی در قالب 340 پروژه، با زیربنای بالغ بر 5/8 میلیون متر مربع توسط شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن شروع شده و بیش از 49 هزار واحد مسکونی با زیربنای 5/6 میلیون متر مربع  به بهره‌برداری رسیده است. علاوه بر آن در ساخت مجتمع‌های تجاری، اداری و آموزشی، فرهنگی و نیز ساخت آزادراه، خطوط انتقال آب و آماده‌سازی زمین فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

مهمترین پروژه های سنوات گذشته شرکت

مهندس معزی در مورد مهمترین پروژه های شرکت طی سال های گذشته گفت: پروژه 928 واحدی آسمان تبریز با زیربنای 180 هزار مترمربع، پروژه 600 واحدی دراک شیراز با زیربنای 92 هزار مترمربع، پروژه 2 هزار واحدی ستاره کیش، ساخت بیش از 9 هزار واحدی در شهر جدید پردیس (5300 واحد تکمیل شده و 4600 واحدی در دست ساخت)، پروژه 3890 واحدی انبوه سازی شهر جدید اندیشه، پروژه 2500 واحدی الهیه اراک، پروژه 1440 واحدی امام صادق (ع) شهر اراک، پروژه 1270 واحدی لاکانشهر رشت، پروژه 522 واحدی آذران تبریز و پروژه 500 واحدی زیتون اصفهان از جمله شاخص ترین پروژه های سال های اخیر شرکت به شمار می روند.

وی هم چنین اشاره کرد: از دیگر پروژه های حائز اهمیت شرکت طی این سال های می توان به پروژه های سعیدیه همدان، کوهسنگی و امید مشهد، چناران تهران، جمشیدیه تهران، برج پامچال تهران، بام چالوس و بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، اموزشی و ... دیگر اشاره کرد.

مهندس معزی ادامه داد: گروه در حال حاضر بیش از 12هزار واحد مسکونی با زیربنای حدود به دو میلیون مترمربع در دست ساخت و نزدیک به 40هزار واحد مسکونی در مرحله طراحی، مطالعه و بررسی دارند. همچنین تعداد 20 پروژه­های اداری، تجاری به متراژ 241 هزار متر مربع در شهرهای  مختلف در حال احداث است.

گزارش شرکت  

 

  

وی ادامه داد: با تصمیم مدیران وقت شرکت از سال 1382 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و از سال 1383 در بازار بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و آخرین سرمایه ثبت شده شرکت 3 هزار میلیارد ریال است. در حال حاضر از نظر ارزش بازار شرکت در میان هلدینگ های ساختمانی با یک رقابت بسیار نزدیک جایگاه نخست  از نظر ارزش بازار را دارا است.

مهندس معزی به عملکرد شرکت طی حضور در بورس اوراق بهادار اشاره کرد و گقت: شرکت موفق شده عملکرد قابل قبولی را از خود به جای بگذارد و در این راستا می توان به مواردی چون کسب رتبه اول شفافیت اطلاعاتی هلدینگ ها در بورس اوراق بهادار، کسب رتبه هشتمین شرکت شفاف بورس بین تمام شرکت ها، کسب بازده مناسب در بین شرکت های ساختمانی و کسب بالاترین ارزش بازار در شرکت های ساختمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموعه شرکت های گروه، سهام سه شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، شمالغرب و تهران در فرابورس پذیرفته شده اند. از طرفی شرکت های سرمایه گذاری مسکن پردیس و زاینده رود در سازمان بورس اوراق بهادار ثبت و در حال درج نماد و عرضه سهام در بازار فرابورس است. شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب نیز مراحل اولیه ورود به بورس را در دستور کار دارد.

گستره جغرافیایی فعالیت شرکت

مدیرعامل شرکت گروه سرماه گذاری مسکن در مورد گستره فعالیت شرکت گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و بر اساس تصمیم مدیران ارشد وقت شرکت در سال 1386 در راستای تحقق استراتژی های مصوب و به منظور چابک سازی مجموعه، ساختار گروه از شعبه به شرکت تغییر و هلدینگ سرمایه گذاری مسکن تشکیل شد.

وی افزود: ایجاد شرکتها بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی صورت گرفت و سه شرکت پشتیبان اصلی (بازرگانی سرمایه گذاری مسکن، مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن و پارس مسکن سامان) تشکیل شد. از مهمترین ویژگی های منحصر به فرد شرکت می توان به گستره جغرافیایی تحت فعالیت شرکت اشاره کرد که تقریبا در کشور بی نظیر است. در حال حاضر گروه دارای 18 شرکت تابعه است و این  شرکت‌ها در 28 استان و 36 شهر کشور، گسترده شده اند. از نظر بازار ما با حضور در گستره شهرهای محل فعالیت شرکت، شرکت در حدود 80 درصد حجم بازار حضور دارد.

ماموریت اجتماعی شرکت

وی در خصوص ماموریت اجتماعی شرکت نیز گفت: گروه همواره خود را ملزم به ایفای نقش در رشد و توسعه پایدار کشور فرض کرده و سعی داشته ماموریت خود را راستای چشم انداز پیشتاز بودن در بازار مسکن و حضور اثرگذار در بازارهایی که در آن وارد می­شود، تعریف کند و برای رسیدن به اهداف تعریف شده تلاش شده تا موثرترین استراتژی­ها را انتخاب و اجرایی کند. این تصویر ایجاد شده نه فقط به دلیل تعدد و کمیت پروژه ها، بلکه به دلیل کیفیت مناسب واحدهای احداثی این شرکت کسب شده است.

وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: شرکت در گذشته یکی از مجریان طرح پاک (پس‌انداز، انبوه‌سازی و کوچک‌سازی) در کشور بوده است. هم چنن در سال های گذشته زمین هایی که در اختیار شرکت قرار گرفته است( مانند شهر جدید پردیس، گلشهر زنجان، الهیه اراک، آذران تبریز و ...) با بهترین کیفیت ممکن در طراحی و ساخت اجرا و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

روند سوددهی شرکت

مهندس معزی روند سوددهی شرکت را مورد توجه قرار داد و گفت : روند سوددهی شرکت طی سالیان گذشته از رشد مناسبی برخوردار شده است. به طوریکه در سال گذشته شرکت با تحقق سودی بالغ بر 102 میلیارد تومان برای نخستین بار از مرز 100 میلیارد تومان سودگذشت و امیدواریم در سال جاری عملکرد بهتری نیز داشته باشیم.

وی ارزش روز بازار سهام شرکت را 570 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بازده سهام شرکت طی سال مالی گذشته ( از یک روز قبل از مجمع 91 تا یک روز قبل از مجمع عادی 92 ) بازده بالغ بر 131درصد شده است.

افتخارات شرکت

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن دستاوردها و افتخارات کسب شده شرکت را مورد توجه قرار داد و گفت: مجموعه از افتخارات شرکت شامل کسب جوایز کیفی در طراحی و ساخت، جایزه تعالی سازمانی در شرکت مادر و شرکتهای تابعه، سیستم های تضمین کیفیت ایزو، مدیریت دانش و ... همگی از مجموعه افتخارات شرکت است.

 

گزارش شرکت

رئوس برنامه های آتی

مهندس معزی در پایان به تشریح برخی از مهمترین رئوس برنامه های آتی شرکت پرداخت و گفت: افزایش سهم بازار شرکت با تکیه بر تعریف پروژه­هایی با توجیه اقتصادی مناسب، حفظ رشد سوددهی گروه و افزایش میزان سود شرکت مبتنی بر فعالیت های اجرایی، استفاده از نام تجاری شرکت ، تمرکز بر بازاریابی به عنوان یکی از عوامل کلیدی اصلی بازار مسکن و ساختمان طی سال های آینده، توسعه فعالیت‌های شرکت از طریق ورود به بازار املاک و مستغلات، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق حضور در بازار کشورهای منطقه، بازنگری مدل ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و توسعه آن مبتنی بر جاری‌سازی استراتژی‌ها و تعالی سازمانی، ارتقای سطح هم‌افزایی در طول زنجیره ارزش گروه ، برنامه ریزی جهت حضور شرکت های پردیس، الوند و زاینده رود در تالار فرعی بورس اوراق بهادار، استفاده از روش های نوین و ابتکارات خلاقانه در بحث تامین مالی، استفاده از فرصتهای ایجاد شده در بازار مسکن و ساختمان ناشی از حمایت ها و طرح های نوین دولت، تمرکز بر صدور خدمات فنی و مهندسی در بازارهای همسایه ها و حفظ و توسعه سرمایه های انسانی گروه از جمله مهمترین برنامه های آتی شرکت به شمار می روند.

وی ادامه داد: هر شرکت در دوران عمر خود مسیری را به عنوان نمودار عمر سازمانی طی می کند که شامل ایجاد، طفولیت، رشد سریع، بلوغ، تکامل و عزت است. می دانیم بسیار از بنگاه های اقتصادی با انحراف از اهداف خود در دوران اولیه خود از مسیر تعریف شده دور می شوند. خوشبختانه در شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با حسن مدیرت و تدبیر مدیران در سال های گذشته، شرکت توانسته مسیر رشد خود را به نحو مناسب طی کند. بنابراین جا دارد مراتب سپاس و تشکر خود و همکارانم در شرکت را از همه  مدیران و کارکنانی که در سال های گذشته برای رشد و اعتلای شرکت تلاش کردند، اعلام کنم. امید است که بتوانیم با بهره گیری از تجارب و همفکری از این میراث گرانبها به خوبی پاسداری کنیم.

سهم 15 درصدی مسکن در اشتغال کشور

سخنران بعدی این مراسم، دکتر محمدهاشم بت شکن ضمن تشکر از حضور میهمانان در مراسم گفت: بیست و پنجمین سال شروع فعالیت شرکت تنها بهانه ای است تا از تلاش های موسسان شرکت، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت ها و تمامی ادامه دهندگان این کارراهه مدیریتی تقدیر و سپاس گذاری شود.

وی هم چنین از زحمات مرحوم مهندس کازرونی، وزیر وقت وزارت راه و شهرسازی در زمان تاسیس شرکت نیز قدردانی کرد.

دکتر بت شکن در ادامه سخنان خود به آخرین آمار بانک مرکزی در خصوص حجم تسهیلات پرداختی بانک ها اشاره کرد و گفت: در سال 92 معادل 2160 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت شده که سهم صنعت ساختمان از این رقم، معادل 7/12 درصد بوده است. بیشترین میزان تسهیلات پرداختی هم به بخش بازرگانی و خدمات با 48 درصد اختصاص داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص مانده تسهیلات بانکی در پایان سال 92 گفت: این رقم در مدت یادشده 4175 هزار میلیارد ریال بوده که سهم بخش ساختمان از این عدد حدود 1282 هزار میلیارد ریال (حدود 30 درصد) را به خود اختصاص داده است.

وی این گونه نتیجه گیری کرد: این آمار نشان دهنده اهمیت بخش صنعت ساختمان در حوزه تامین مالی از طریق سیستم بانکی است. براساس آمار اعلامی، فعالیت در بخش مسکن و به ویژه فعالیت در بخش مستغلات و خدمات صنعت ساختمان به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 21 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. هم چنین 15 درصد از اشتغال کشور در این بخش متمرکز شده است. از سوی دیگر سهم این صنعت از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص به قیمت جاری در سال 91 معادل 51 درصد بوده است.

دکتر بت شکن تاکید کرد: تمامی آمارهای ارائه شده بیانگر نقش محرک و بسیار تاثیرگذار این صنعت در توسعه اقتصادی کشور است. مسولان تصمیم گیر کشور هم به این نتیجه رسیده اند که یکی از موتورهای اصلی برای خروج از رکود، توسعه بخش مسکن است.

وی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن با کمک شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نقش موثری را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

برند شرکت سرمایه گذاری مسکن، مزیت برتر بانک مسکن

وی هم چنین تصریح کرد: خوشبختانه با چشم اندازی که شرکت گروه سرمایه گذاری برای پیشتازی بودن در بازار مسکن کشور ترسیم کرده و تلاشی که برای تبدیل شدن به انتخاب اول جامعه هدف خود دارد، می توان از هم افزایی ایجاد شده برای تحقق ماموریت اصلی بانک که همانا تامین مالی ساخت و ساز و سازندگان مصالح ساختمانی با تاکید خاص بر ساخت ارزان قیمت و متوسط قیمت است، بهره برد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به مدد  مزایای رقابتی عدیده خود و با پشتوانه بانک مسکن می تواند نام تجاری و گستره فعالیت خود را در سطح کشور گسترده کند.

وی با دیگر تاکید کرد که برند شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن می تواند مزیت بسیار خوبی برای بانک مسکن و سایر شرکا و ذی نفعان شرکت باشد.

دکتر بت شکن در ادامه سخنان خود به مروز اهداف شرکت گروه سرمایه کذاری مسکن پرداخت و گفت: تعریف اهدافی چون توسعه ساخت و ساز باکیفیت،کمک به احیای بافت های فرسوده، ایجاد الگوی مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی از طریق استاندارد سازی و صنعتی سازی و در نهایت همراستایی در جهت ماموریت بانک به منظور توسعه و تعمیق ابزارهای تامین مالی جدید می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

وی بر ضرورت همکاری گسترده و جدی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قراردادهای مشارکتی تاکید کرد و گفت : این مشارکت ها طی سال های قبل بوده و باید امروز تقویت شود و می تواند در ابعادی چون انعقاد قراردادهای مشارکتی زمین جهت ساخت و سازها، مشارکت در اجرای عملیات های عمرانی زیرساخت ها و واگذاری زمین در قالب پروژه های انبوه سازی

دکتر بت شکن خبر صدور نخستین مجوز صندوق زمین و ساختمان از سوی سازمان بورس برای مجموعه گروه سرمایه گذاری بانک مسکن را به اطلاع حاضران رساند و گفت: این اتفاق را به فال نیک می گیریم و با استفاده از پتانسیل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن می توان از این ابزار به شکل مطلوب بهره برد و امید است از این ابزار بتوان در پروژه های بعدی نیز استفاده کرد.

 

جشن سالروز تاسیس شرکت 

 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93 

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93  

جشن سالروز تاسیس شرکت در باشگاه بانک مسکن اردیبهشت93  

 

 

 

 

  

 

 

 

۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴
روابط عمومی |