ادامه روند کاهشی قیمت مسکن و پرداخت تسهیلات به واحدهای فرسوده

وزیر مسکن و شهرسازی از مصوب شدن پرداخت 14 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی و احداث مسکن در بافت های فرسوده در چند استان کشور خبر داد و تاکید کرد :روند کاهشی قیمت مسکن کاملا مشهود است.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه نامه ای از سوی وزیر مسکن مبنی بر متوقف شدن پرداخت تسهیلات بانکی به بانک مرکزی نوشته شده است اظهار داشت:به هیچ عنوان مساله نوشتن نامه برای متوقف شدن ارائه تسهیلات بانکی به بازسازی بافت های فرسوده صحت ندارد چرا که ما بر این موضوع تاکید کرده ایم که ابتدا مسکن مهر در اولویت باشد و بعد از آن تسهیلات بافت های فرسوده پرداخت شود.
وی ادامه داد:در نامه ای که اولویت پرداخت تسهیلات مسکن مهر عنوان شده بود پرداخت تسهیلات بانکی برای بازسازی بافت های فرسوده برای افرادی که تا 15 مهر ماه سال جاری تشکیل پرونده داده اند نیز تاکید شده بود، بنابراین این شبه با مصوب شدن پرداخت 14 میلیون تومان تسهیلات بانکی به بافت های فرسوده در چند استان کشور مرتفع شده است.

*تایید کاهش قیمت مسکن از سوی وزیر مسکن
وی در پاسخ به اینکه گزارش ها از بنگاههای مسکن حاکی از کاهش قیمت مسکن است گفت:کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته صحت دارد و استعلام هایی که همواره وزارت مسکن از بنگاههای معاملات ملکی اخذ می کند حاکی از کاهش قیمت مسکن بوده است.
وی همچنین با تایید کاهش قیمت اجاره‌ مسکن در چند ماه گذشته افزود: تنظیم امور مسکن در شورای مسکن و نیز راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات معاملات مسکن عمده‌ترین نقش را در کاهش قیمت مسکن و در نتیجه کاهش اجاره بها داشته ‌است.
وی اظهار داشت:خوشبختانه طرح مسکن مهر روند خوبی دارد و از 300 هزار زمین اعطایی در قالب همین طرح بیش از 110 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت خود را دریافت کرده اند و حداقل 30 هزار واحد مسکونی نیز کار ساخت خود را آغاز کرده اند.

۷ دی ۱۳۸۷ ۰۹:۴۴
خبرگزاری فارس |