5 شهر جدید به شهرهای کشور اضافه خواهد شد

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:هم اکنون 17 شهر جدید فعال در سطح کشور وجود دارد که قرار است با توسعه شهرهای جدید در آینده ای نزدیک به 22 شهر جدید ارتقاء یابد.

مهدی ذاکرالحسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:ایجاد شهر جدید لتیان که قرار است در منطقه لواسان صورت گیرد از مصوبات قبلی دولت بوده و این موضوع تصمیم تازه ای نیست، بنابراین هنوز هیچ برنامه ریزی برای میزان و آغاز ساخت مسکن در شهر جدید لتیان صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت کنونی واحد های مسکونی در شهرهای جدید در حال حاضر یک میلیون واحد است گفت:سهم شهرهای جدید از ساخت 5/1 میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت (مسکن مهر) بالغ بر 375 هزار واحد مسکونی در 14 شهر جدید پیرامون کلان شهرها است اما چون قرار است ظرفیت ساخت به دو میلیون واحد مسکونی ارتقاء یابد سهم شهرهای جدید نیز متعاقبا به 600 هزار واحد مسکونی افزایش می یابد.
معاون وزیر با بیان اینکه تاکنون حدود 350 هزار نفر در شهرهای جدید اسکان یافته اند گفت:275 هزار واحد مسکونی تا پایان سال گذشته در شهرهای جدید احداث شده که از این میزان بالغ بر 120 هزار واحد مسکونی تکمیل شده است.
مدیرعامل شهرهای جدید افزود: هم اکنون 17 شهر جدید فعال در سطح کشور وجود دارد که قرار است با توسعه شهرهای جدید در آینده ای نزدیک به 22 شهر جدید ارتقاء یابد.
ذاکرالحسینی ادامه داد: برای جلوگیری از توسعه گسترده کلان شهرها به دلیل داشتن زمین مناسب دولتی از شهرهای جدید استفاده می شود بنابراین ما در جهت شناخت نیازهای شهرهای بزرگ با امکان سنجی که انجام می گیرد این امکانات برای کلان شهرها مهیا می شود.
وی افزود: تسهیل حمل و نقل شهرهای جدید به کلان شهرها از برنامه های اصلی دولت است که دراین راستا ایجاد حمل و نقل ریلی برای اتصال شهرهای جدید اقماری در برنامه کاری قرار گرفته است.

۷ دی ۱۳۸۷ ۰۹:۴۶
خبرگزاری فارس |