آغاز زندگی در واحدهای طرح مسکن مهر برخی استان‌ها تا دهه فجر

وزیر تعاون گفت: از سه میلیون و 860 هزار نفر متقاضی مسکن مهر در کشور تعداد بسیار زیادی از افرادی که واجد شرایط هستند اعلام شده و تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط هستند و به نظر می‌رسد در مجموع دو میلیون نفر واجد شرایط در کشور باشند که وضعیت همه این افراد در کدها رهگیری مشخص شده و آماده سازی برای 350 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط انجام شده و 125 هزار نفر نیز پروانه اخذ و کار ساخت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد عباسی در حاشیه هفتمین نشست مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کشور، مسکن و شهرسازی در راستای اجرای طرح مسکن مهر در جمع خبرنگاران افزود: این آمار در استان‌ها متفاوت است. در برخی استان‌ها تا سقف چهارم زده شده و حتی برخی از استان‌ها می‌توانند تا دهه فجر آماده کنند و زندگی در مسکن ساخته شده آغاز شود.

عباسی درباره وام‌های بانکی این طرح گفت: خط اعتباری به کلیه شعب بانک‌های استان‌ها اختصاص یافت که امر ساخت و آماده‌ساز در مرحله اول سرعت یابد.

وزیر تعاون گفت: همه کسانی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند امیدوار باشند زمینشان را تحویل خواهند گرفت چون از مسکن و شهرسازی زمین به اسم آنها در حدود یک میلیون و 500 هزار واحد لحاظ شده است و همه استان‌ها آمادگی دارند هم ظرفیت‌های مربوط به مقدمات کار را در جریان زیرساخت‌ها آماده کنند و هم آماده‌سازی را انجام دهند.

عباسی درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر نبود اعتبارات بانکی، گفت: از طرف رییس کل بانک‌ مرکزی و مسوولان وزارت اقتصادی و دارایی اعلام می‌کنم که هیچ موضوعی در شهرستان‌ها دال بر نبود اعتبار لازم برای وام مسکن حقیقت ندارد. ممکن است برخی از شعب بانکی خود را آماده نکرده باشند. برخی دیگر از افراد ثبت‌نام کرده برای تکمیل پرونده خود باید موارد لازم به‌منظور وام از طریق مراجعه به تعاونی‌ها یا شخص ارائه کنند و هیچ مانعی دراین مسیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه دو هزار و 600 میلیارد تومان برای اینکه بانک‌ها مشکل اعتباری نداشته باشند درنظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وزیر تعاون درباره تعاونی‌های مسکن استان تهران گفت: در تهران حدود یک میلیون نفر متقاضی وجود دارد که نزدیک به 300 هزار نفر واجد شرایط شناخته خواهند شد و آماده‌سازی حدود 120 هزار واحد در شهرک‌های اقماری تهران انجام شده و حتی خیابان‌بندی و آسفالت آن آماده شده است.

۱۴ دی ۱۳۸۷ ۱۵:۲۱
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |