تشکیل کمیته‌ در شورای استان‌ها برای تسهیلات بانکی

وزیر مسکن و شهرسازی پیشنهاد کرد: در شورای مسکن استان‌ها باید کمیته‌ی کوچکی برای تسهیلات بانکی تشکیل شود که بسیاری از مسائل در بخش بانکی مرتفع گردد.

 

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سعیدی‌کیا ـ وزیر مسکن و شهرسازی امروز در هفتمین جلسه مشترک سازمان‌های مسکن، شهرسازی و ادارات وزارت تعاون استان‌های کشور و معاونان عمرانی استانداری‌ها اظهار کرد: طبق آمار گذشته تاکنون 600 هزار نفر سهم پول آماده‌سازی مسکن خود را پرداخته‌اند، از طرف دیگر عزم مسوولان عالی‌رتبه کشور برای اجرای سریع‌تر طرح مسکن مهر بوده و همچنین مهمترین کار اجتماعی آن به ما سپرده شده است.

وی مهم‌ترین نکته در اجرای طرح مسکن مهر را هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر عنوان کرد و افزود: بیشترین کار از سوی وزارت مسکن است.

وزیر مسکن تصریح کرد: دولت پس از چند سال تجربه از انقلاب تاکنون به این نتیجه رسیده که مردم را صاحب‌خانه کند که با سیاست دادن زمین و ... متفاوت است چراکه در این طرح دولت خود را از اقدامات اجرایی کنار کشیده و مردم این طرح را به صورت تعاونی یا گروه‌های کوچک انجام می‌دهند. از سوی دیگر این تعاونی‌ها با تعاونی‌های گذشته مسکن بسیار متفاوت هستند.

وی در پایان بر کیفیت شهرسازی، نما، مقررات ملی و استحکام در این ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای این بخش در نظر گرفته شده که امید است استان‌ها بتوانند به خوبی این اعتبار را جذب کنند.

۱۴ دی ۱۳۸۷ ۱۵:۳۲
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |