تحویل50 درصد زمین کارمندان متقاضی خروج از کلان شهرها

وزیر مسکن و شهرسازی گفت:دولت به کارمندانی که متقاضی انتقال از تهران و 7 کلانشهر به سایر شهرها هستند تاکنون 50 درصد زمین ها را تحویل داده است.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: بر اساس آیین‌نامه جدید ایجاد تسهیلات برای شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و 7 کلانشهر به سایر شهرها، کارمندان دولتی مشمول این طرح از 120 تا 180 متر زمین با 12 تا 14 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن برخوردار می شوند.
وی ادامه داد:تاکنون 50 درصد زمین های مزبور به کارمندان تحویل داده شده و 50 درصد مابقی نیز در مراحل آماده کردن زمین قرار دارد.
سعیدی کیا تاکید کرد:طی جلسه ای که دو هفته پیش برگزار شد اعلام کردیم که اگر استانی زمین هم نداشته باشد ما زمین خریداری و به کارمندان متقاضی انتقال از تهران و 7 کلانشهر تحویل خواهیم داد.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کلانشهرها شامل تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، قم و اهواز هستند خاطر نشان کرد:هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در جهت تشویق و کمک به کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی که علاقمند به انتقال محل اشتغال خود از شهر تهران و بقیه کلانشهرها به سایر نقاط کشور باشند، آیین‌نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور را تصویب کرد.

*پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان
وی همچنین با اشاره به آغاز پرداخت وام های 14 میلیونی مسکن مهر گفت:پرداخت وام 14 میلیون تومانی ساخت مسکن مهر آغاز شده و تاکنون 50 میلیارد تومان برای ساخت مسکن پرداخت شده است.
سعیدی کیا ادامه داد:بر این اساس این مقدار تسهیلات طی چندین قسط در مراحل مختلف و در جریان ساخت‌‏وساز به واجدین شرایط طرح مسکن مهر پرداخت می‌‏شود.
وی خاطر نشان کرد:تاکنون نزدیک به 600 هزار نفر معادل 600 میلیارد تومان پول آماده‌‏سازی بابت زمین واگذار شده را پرداخت کرده‌‏اند.

۲۱ دی ۱۳۸۷ ۰۹:۱۰
خبرگزاری فارس |