افشای پشت پرده حذف مالیات عایدی مسکن/ مخالفت دولتی‌ها بعد از موافقت در کمیسیون06/07/93

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل فشار وزارت راه و شهرسازی و ارائه گزارش به رئیس جمهور مالیات بر عایدی مسکن در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم حذف شد.
 

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که نظر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت راه و شهرسازی در خصوص مالیات بر عایدی مسکن چه بود، اظهار داشت: نمایندگان دولت و دستگاه ها در کمیسیون هنگام رای گیری موافق با این نوع مالیات بودند و به همین علت نیز در کمیسیون رای بالایی آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بعد از آن دولت پای خود را برای تصویب این موضوع کنار کشید و رئیس سازمان مالیاتی نیز از آن دفاع نکرده و حتی طوری صحبت کرد که انگار این موضوع کار خوبی نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه گفته شد فشار وزارت راه و شهرسازی برای حذف مالیات عایدی سرمایه بخش مسکن وجود داشت،‌ تاکید کرد: نامه‌ای وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور نوشته بود که با این موضوع مخالفت کند.

به گزارش فارس مالیات عایدی مسکن و املاک برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان و سوداگران این بخش بوده که از افزایش‌های بی رویه و غیر منطقی مسکن در بازار جلوگیری می کند و طی روزهای گذشته هرچند دولت در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم این موضوع را پیش بینی نکرده بود اما اعضای کمیسیون اقتصادی این پیشنهاد به نفع بازار مسکن و ثبات در این بخش ارائه کردند که با مخالفت نمایندگان دولت روبرو شد و در نهایت نیز در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳