ساخت و ساز پایان امسال رونق دوباره می‌گیرد

مدیر کل برنامه‌‌ریزی اقتصادی مسکن وزارت مسکن و شهرسازی گفت: روند ساخت و ساز مسکن در کشور از اوخر سال جاری با رونق ساخت مسکن مهر افزایشی خواهد بود.

محمود جهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ساخت و ساز در کشور همچنان رونق دارد اظهار داشت:رشد 10 درصدی صدور پروانه ساختمانی در نیمه دوم سال جاری حاکی از این است که ساخت و ساز همچنان مورد توجه سرمایه گذاران و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه در قالب مسکن مهر به ازای ساخت یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است که به تدریج وارد مرحله ساخت خواهند شد ادامه داد: مطمئنا به نتیجه رسیدن صدور پروانه‌های ساختمانی در طرح مسکن مهر که طبق آمارها حدود 300 هزار واحد مسکونی در مرحله اخذ پروانه ساختمانی تا پایان امسال هستند بنابراین این آمار این نوید را می دهد که آمار ساخت و ساز از اواخر سال جاری افزایشی خواهد بود.
جهانی تاکید کرد: آمارهای ساخت و ساز در کشور حاکی از این است که طی سالهای 86 و 87 وضعیت ساخت و ساز مسکن قابل قبول بوده است چرا که در اوایل سال جاری و در فروردین ماه ساخت مسکن 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

۱ بهمن ۱۳۸۷ ۰۰:۰۱
خبرگزاری فارس |