واگذاری بیش از 5 هزار واحد مسکونی استیجاری در دهه‌ فجر به مردم

وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا روند کاهش قیمت نیز برای سال آینده ادامه خواهد داشت؟ گفت: اجرای طرح مسکن مهر و همچنین تنظیم امور مسکن به عنوان دو عامل کاهش در قیمت برای سال آینده نیز اجرا می‌شود اما عامل اصلی وضعیت اقتصادی کشور که دو لایحه تحول اقتصادی و همچنین بودجه در آن تعیین‌کننده است هنوز مشخص نشده و بستگی به چگونگی تصویب بودجه و طرح تحول اقتصادی دارد.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس محمد سعیدی‌کیا در نشستی خبری از پایان ساخت پنج هزار و 500 واحد مسکونی استیجاری و واگذاری آن به مردم در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این تعداد باقیمانده طرح اجاره به شرط تملیک است که در سراسر کشور واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: در طرح مسکن اجاره‌ای پنج‌ساله که ساخت آن از ابتدای سال گذشته آغاز شده است تاکنون نزدیک به 100 هزار واحد در حال ساخت است و بعضا به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدی‌کیا همچنین اعلام کرد: امسال حدود 100 میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده جدا از تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش پرداخت شد و همچنین بیش از 110 میلیارد تومان به متقاضیان طرح فناوری نوین پرداخت شد.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه وزارت مسکن به تنهایی مسوول افزایش قیمت در جامعه نیست، گفت: وزارت مسکن وزارتخانه‌ای نیست که به تنهایی قادر باشد قیمت مسکن در جامعه را رقم زند.

وی دلیل کاهش قیمت مسکن در مدت اخیر را وضعیت اقتصادی و کنترل نقدینگی کشور، کاهش تقاضای مردم از بازار عمومی درپی اجرای طرح مسکن مهر و همچنین تنظیم امور مسکن و ساماندهی طرح جامع ثبت وقایع حمل و نقل املاک کشور عنوان و تصریح کرد: افت قیمت مسکن در کشور ما قبل از بحران جهانی بوده است و بحران جهانی تاثیری در کاهش قیمت مسکن در جامعه ما نداشته و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود این بحران در سال‌های آینده ادامه داشته باشد، آثارش در این بخش جداگانه تحلیل خواهد شد.

 

سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: درپی اجرای این سیاست‌ها قیمت مسکن طی مدت اخیر 30 درصد کاهش یافته است.

۸ بهمن ۱۳۸۷ ۲۰:۴۵
خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا |