دولت در تعیین اجاره بهای مسکن وارد نمی‌شود

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت به هیچ وجه سعی بر تعیین اجاره بها ندارد بلکه سعی دارد تا با افزایش عرضه مسکن، اجاره بهای مسکن را متعادل نگه دارد.

منوچهر خواجه‌دلویی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: مرحله نخست واگذاری 5700 واحد مسکونی استیجاری مشارکتی در طی چند روز آینده نشان دهنده توجه دولت به بازار اجاره بها با افزایش عرضه مسکن و به خصوص عرضه مسکن استیجاری است. وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار اجاره بهای مسکن رشد بالایی نداشته و حتی قیمت مسکن کاهش داشت اظهار داشت: هر سال به‌طور معمول در تابستان اجاره بهای مسکن افزایش می یابد اما در تابستان امسال برای اولین بار در بازار اجاره و رهن افزایش آن چنانی را شاهد نبودیم.
معاون وزیر مسکن با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تعیین اجاره بها نیست افزود: بازار اجاره‌بهای مسکن با افزایش عرضه واحدهای اجاره ای متعادل می شود بنابراین تلاش دولت در این است که عرضه واحدهای اجاره‌ ای را افزایش دهد.
خواجه‌دلویی گفت: قانون عرضه و ساماندهی بازار مسکن به خوبی نشان می دهد که یکی از برنامه‌های دولت حمایت از احداث و عرضه مسکن اجاره‌ای است.

۱۲ بهمن ۱۳۸۷ ۱۸:۳۹
خبرگزاری فارس |