سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن را صادر نمود94/2/1

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن را صادر نمود94/2/1

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن: سازمان بورس و اوراق بهادار با تقاضای شرکت گروه سرمایه­گذاری مسکن در خصوص تاسیس صندوق زمین و ساختمان موافقت نمود، به زودی شاهد پذیرش و عرضه واحدهای سرمایه­گذاری صندوق مزبور در فرابورس ایران خواهیم بود.

زمین و پروانه پروژه متعلق به شرکت سرمایه­گذاری مسکن شمال­غرب (یکی از شرکت­های تابعه شرکت گروه سرمایه­گذاری مسکن) می­باشد. این پروژه در شهرک رشدیه تبریز و با هدف تامین مسکن اقشار متوسط جامعه تعریف و طراحی شده است.

موضوع فعالیت صندوق، جمع آوری وجوه متقاضیان سرمایه­گذاری در صندوق، ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه صندوق از محل وجوه یاد شده، پیش فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه­گذاران می­باشد.

ü     صندوق­های سرمایه­گذاری زمین و ساختمان ابزار تامین مالی پروژه­های مسکونی

مدیرعامل شرکت سرمایه­گذاری مسکن ضمن اعلام خبر اخذ موافقت اصولی صندوق زمین و ساختمان مسکن، از مزایای این صندوق­ها به 1- امکان سرمایه­گذاری پروژه­های ساختمانی با حداقل سرمایه 2- تامین مالی به موقع پروژه­ها و 3- تامین مسکن اقشار متوسط جامعه اشاره نمود.

مهندس معزی گفت: در صندوق­های سرمایه­گذاری زمین و ساختمان، سرمایه­گذاران با توجه به میزان واحدهای سرمایه­گذاری خریداری شده در پروژه شریک می­باشند. در پایان عمر صندوق نیز بعد از فروش پروژه، درآمدهای حاصل با توجه به میزان سرمایه­گذاری، میان افراد تقسیم می­شود. این صندوق­ها به گونه­ای تعریف شده­اند که افراد می­تواند با حداقل سرمایه (1.000 ریال) در احداث پروژه­های ساختمانی مشارکت و سرمایه­گذاری نمایند. وی افزود، پذیره­نویسی این صندوق­ها در بازار سرمایه موجب می­گردد منابع مالی پروژه­ها در زمان مناسب به پروژه­ها تزریق گردد. البته ساختار این صندوق­ها به گونه­ای تعریف و طراحی شده­اند که ارکان نظارتی مختلفی بر اجرا و رویدادهای مالی پروژه نظارت می­نمایند تا پروژه طبق زمان­بندی تعیین شده اجرا و تکمیل گردد. مدیرعامل ثمسکن بیان داشت می­توان با تعریف و طراحی پروژه­های مناسب و استفاده از قابلیت پذیره­نویسی صندوق­ها در بازار سرمایه، امکان تامین مسکن اقشار مختلف جامعه را فراهم نمود. در این صندوق شرکت گروه سرمایه­گذاری مسکن به عنوان مدیر صندوق وظیفه ثبت و تاسیس صندوق را بر عهده داشته و تلاش می­گردد در حداقل زمان نسبت به پذیره­نویسی این صندوق در بازار سرمایه اقدام گردد.

ü     پروژه­ای در منطقه روبه رشد و توسعه تبریز

مدیرعامل شرکت سرمایه­گذاری مسکن شمال­غرب گفت: ثغرب در این صندوق به عنوان مدیر ساخت، وظیفه ساخت و اجرای پروژه را طبق زمان­بندی اعلام شده بر عهده دارد. به گفته دکتر کریمی: این پروژه در قالب یک بلوک 12 طبقه و در 96 واحد مسکونی در شهرک رشدیه تبریز طراحی شده است. وی افزود پروژه مذکور در زمینی به مساحت 3.050 مترمربع و با زیربنای کل بیش از 19.000 مترمربع تعریف شده است.

ü     صندوق زمین و ساختمان حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت ساختمان

معاون مالی و منابع انسانی شرکت گروه سرمایه­گذاری مسکن گفت: دارندگان واحدهای سرمایه­گذاری صندوق زمین و ساختمان می­تواند با توجه به تعداد واحدهای تحت تملک خود، از بازده صنعت ساختمان منتفع گردند. وی این صندوق­ها را حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت ساختمان دانست. معاون ثمسکن اظهار داشت: سرمایه­گذاری در صنعت ساختمان به طور مستقیم نیاز به منابع زیادی دارد که این منابع ممکن است در اختیار همه سرمایه­گذاران نباشد و یا هر فردی متمایل به سرمایه­گذاری همه منابع خود در یک بخش نباشد، لذا اشخاص می­توانند با خرید واحدهای سرمایه­گذاری صندوق زمین و ساختمان نسبت به متنوع سازی پرتفوی سرمایه­گذاری خود اقدام نمایند. در واقع واحدهای سرمایه­گذاری نشان دهنده مالکیت سرمایه­گذاران در بخشی از پروژه صندوق می­باشد. وی افزود گروه سرمایه­گذاری مسکن برنامه دارد تا در راستای تسهیل معاملات و افزایش نقد شوندگی نسبت به پذیرش صندوق مزبور در فرابورس ایران اقدام نمایند. وجود رکن بازارگردان در این صندوق­ها موجب می­گردد سرمایه­گذاران بتواند در هر زمان نسبت به فروش واحدهای سرمایه­گذاری خود اقدام نمایند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱
روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن |