سال آینده سال رونق بخش مسکن است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت:با توجه به تدابیر اندیشیده شده و شرایط موجود سال آینده سال رونق بخش مسکن است.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه آیا کاهش 20 درصدی قیمت مصالح ساختمانی به منزله پایین آمدن هزینه ساخت و ساز است اظهار داشت: پایین آمدن 20 درصدی قیمت سیمان و آهن به منزله پایین آمدن هزینه ساخت و ساز نیست چرا که قیمت تمامی مصالح ساختمانی به میزان 20 درصد افت نکرده است.
وی ادامه داد: برای کاهش هزینه ساخت واحد مسکونی پایین آمدن سیمان و آهن به تنهایی نمی‌تواند اثر گذار باشد چرا که هزینه‌های دستمزد، پروانه ساختمانی و انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب افزایش داشته است.
سعیدی کیا تاکید کرد:‌ نتیجه می‌گیریم که با افزایش هزینه‌های یاد شده نمی‌توان گفت چون قیمت سیمان و آهن و یا سایر مصالح ساختمانی کاهش داشته است پس هزینه ساخت و ساز هم کاهش داشته است.
وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: در مسکن مهر 3 میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کردند که با پالایش انجام شده این میزان به یک میلیون و 700 هزار نفر کاهش یافت.
وزیر مسکن وشهرسازی افزود: دولت به استعداد یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی زمین واگذار کرده است که طبق آخرین آمار 740 هزار نفر تاکنون هزینه یک میلیون تومانی خود را برای آماده سازی زمین پرداخت کرده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون 340 هزار واحد مسکونی آماده سازی و 140 هزار واحد مسکونی نیز پروانه ساخت دریافت کرده‌اند که 35 هزار واحد آن پی‌سازی شده است.

۱۲ بهمن ۱۳۸۷ ۱۸:۴۲
خبرگزاری فارس |