تفاوت قیمتی 400 هزار تومانی وام مسکن در بازار

وام 18 میلیون تومانی مسکن دربازار نایاب شده و همچنان از سوی فعالان در بازار قیمت‌های متفاوتی برای آن ارایه می‌شود به طوریکه تفاوت این قیمت‌ها از یک بنگاه مسکن تا یک بنگاه دیگر در تهران 400 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اگرچه رکود بازار مسکن این انتظار را در بازار خرید و فروش وام ایجاد کرد که قیمت وام 18 میلیونی مسکن باید کاهش یابد اما گزارشها از بازار وام حاکی است که نه تنها قیمت‌ وامها کاهش نیافته است بلکه طی چند روز گذشته مجددا افزایش یافته است.

*افزایش 100 هزار تومانی قیمت وام 18 میلیونی
آگاهان بازار در خصوص وام مسکن می‌گویند: وام 18 میلیون تومانی مسکن در بازار کمیاب شده است در نتیجه قیمت‌ها نیز طی چند روز گذشته 100 هزار تومان افزایش یافته است.
آنان می افزایند:وام مسکن در بازار به شکل قابل توجهی نایاب شده است بنابراین به دلیل اینکه بازار مسکن راکد و قیمت مسکن مناسب شده است متقاضیان خرید مسکن سعی می کنند از این شرایط نهایت استفاده را برده و وام مسکن خریداری کنند.

*گواهی کسر از حقوق 100 تا 300 هزار تومان
فعالان بازار قیمت وام 18 میلیون تومانی مسکن را به شرط داشتن گواهی کسر از حقوق از 2 میلیون و 450 هزار تومان تا 2 میلیون 850 هزار تومان اعلام می‌کنند.
یک فعال در خرید و فروش وام مسکن در خیابان ستارخان به خبرنگار فارس گفت: قیمت وام 18 میلیون تومانی مسکن به شرط داشتن گواهی کسر از حقوق 2 میلیون و 450 هزار تومان است و چنانچه متقاضی وام نتواند گواهی کسر از حقوق تهیه کند قیمت وام به 2 میلیون و 850 هزار تومان می‌رسد.
وی ادامه داد: برخی بنگاه‌های معاملات ملکی توانایی تهیه وام مسکن برای واحد‌های مسکونی بالای 15 سال ساخت را نیز دارند.
وی گفت: تهیه وام 18 میلیون تومانی مسکن برای واحد‌های مسکونی بالای 15 سال و تا 20 سال ساخت برای برخی دفاتر و بنگاه‌های معاملات ملکی 3 میلیون تومان است.

*وام جانبازی 6 میلیون
یک فعال در خرید و فروش وام مسکن در خصوص وام جانبازی گفت: سقف وام جانبازی 16 میلیون تومان است و افرادی که بخواهند این وام را در بازار تهیه کنند باید 6 میلیون تومان برای آن پرداخت کنند.
وی افزود: تصویب نشدن شرایط جدید این وام موجب شده تا وام جانبازی در بازار نایاب شود.
به گفته وی، این وام‌ها برای ملک‌های 40 سال ساخت هم اعطا می‌شود و سود آن 4 درصد است.

۱۹ بهمن ۱۳۸۷ ۱۲:۵۲
خبرگزاری فارس |