مطالعات ساخت ۴ شهر جدید در کشور آغاز شد94/3/23

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعطای تسهیلات ۸۰ میلیونی موجب رونق بازار مسکن می‌شود، گفت: مطالعات ساخت 4 شهر تابناک در لامرد، پارس در غرب عسلویه، کوشک در استان هرمزگان و شهر تیس در چابهار آغاز شد.

محسن نریمان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مطالعات احداث 4 شهر جدید با مشارکت بخش خصوصی با جمعیت پذیری 30 تا 300 هزار نفر آغاز شده است،گفت: تلاش ما این است که پایگاه‌های جمعیتی مناسبی را در قالب شهرهای جدید در کشور ایجاد کنیم بنابراین ساخت این 4 شهر جدید با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود و هزینه ساخت شهرها با حدود 170 هزار نفر حدود 1000 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

وی ادامه داد:تلاش می کنیم از تمامی اقشار و خانوارهایی که در شهرهای جدید ساکن شده و به نوعی از دهک‌های یک تا 10 هستند در هر شهر به زندگی مشغول شوند، بنابراین به دنبال ایجاد شهرهایی پویا و استاندارد با حضور تمامی اقشار مردم هستیم.

نریمان با تاکید بر اینکه ساخت این 4 شهر موجب اعتلای اقتصادی مناطق جنوبی و سرریز جمعیت از مناطق پر جمعیت به سوی شهرها است، تصریح کرد:این شهرها نسل نو شهرهای جدید هستند و ما تلاش می کنیم در ساخت آنها از نظرات مشاوران بین المللی که تجربه ساخت این شهرها را دارند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 شهر جدید در کشور داریم، گفت: ایجاد 12 شهر و شهرک جدید در برنامه است که ویژگی آنها احداث به صورت مردم‌محور و با تلاش بخش خصوصی است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹