دولت 60درصد منابع مورد نیاز ساخت مسکن مهر را تامین می کند

وزیر مسکن وشهرسازی گفت:دولت در چارچوب طرح مسکن مهر 60درصد منابع مورد نیاز آن را تامین می کند و بقیه به عنوان آورده مردم صرف تکمیل این خانه ها خواهد شد .

محمد سعیدی کیا که به منظور واگذاری اراضی برای احداث 30هزار واحد مسکونی درشهرجدید هشتگرد حاضر شده بود درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت : دولت از ابتدای برنامه واگذاری اراضی اجاره 99ساله موسوم به مسکن مهر هیچگاه وعده تامین تمام منابع مورد نیاز این طرح را نداد .
این مقام مسئول افزود:درچارچوب برنامه ریزی صورت گرفته افراد واجد شرایط مسکن مهر مبلغ 10میلیون ریال به منظور آماده سازی اراضی دریافت می کنند و 140میلیون ریال نیز برای ساخت از بانک های عامل اخذ خواهند کرد.
وزیر مسکن وشهرسازی یادآور شد : تاکنون مردم بیش از 740میلیارد تومان برای مسکن مهر وجوه خود را به حساب بانک های عامل واریز کرده اند .
براساس برنامه ریزی در طرح مسکن مهر مردم در آغاز برای آماده سازی زمین مبلغ 10میلیون ریال باید سپرده گذاری کنند و معادل آن نیز از سوی دولت به عنوان وام برای آماده سازی به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.
سعیدی کیا اظهار امیدواری کرد : مردم با تامین حدود 120میلیون ریال بتوانند واحدهای مسکونی طرح مهر را تکمیل و از آنها بهره برداری کنند .

۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ۰۸:۳۵
خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا |