پیشنهاد تاسیس لیزینگ مسکن به دولت ارائه شد25/5/94

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه برای رونق فروش مسکن پیشنهاد لیزینگ مسکن را به دولت ارائه کرده‌ایم گفت: در پیشنهادی که به دولت ارائه شده خواستار پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن و سپس اجازه لیزینگ از سوی انبوه‌سازان شده‌ایم.

جمشید برزگر در خصوص پیشنهاد لیزینگ مسکن انبوه سازان برای رونق فروش مسکن به دولت گفت:مساله عدم فروش مسکن با توجه به فرایند عرضه و تقاضا به قدرت خرید متقاضیان بستگی دارد پس تا زمانی که قدرت خرید تمام دهک ها به ایده آل خود نرسد با این مشکل عدم فروش مواجه خواهیم بود.

وی افزود: وقتی که متقاضیان مسکن برای خرید مراجعه می‌کنند در اولین برخورد سئوالشان این است که آیا این واحد مسکونی تسهیلات دارد یا خیر،بنابراین وقتی پاسخ به خریداران منفی است متقاضیان رغبتی برای خرید به دلیل ناتوانی در خرید از خود نشان نمی‌دهند.

برزگر تاکید کرد: این موضوع باعث شده تا انبوه سازان در یک بسته پیشنهادی به دولت بحث خوبی را مطرح کنند و آن این بوده است که انبوه سازان خودشان لیزینگ مسکن کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور ادامه داد: یک خودرو از طریق لیزینگ به فروش می رسد هر چند آن خودرو با گذشت زمان مستهلک می‌شود،اما واحد مسکونی به عنوان یک سرمایه و نیاز جامعه محسوب می شود بنابراین ما پیشنهاد داده‌ایم که تسهیلاتی به تولیدکنندگان داده شود و اجازه لیزینگ از سوی آنان صادر شود.

برزگر گفت: با پیگیری لیزینگ مسکن امیدواریم تسهیلاتی که به خانه اولی‌ها پرداخت می‌شود به انبوه سازان نیز بدهند تا قابل تقسیط به خریداران باشد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر دولت با این پیشنهاد موافقت کند و این اتفاق بیافتد قطعا گشایشی در فروش واحدهای مسکونی رخ می‌دهد و قیمت مسکن هم به دلیل اینکه تسهیلات به سمت عرضه داده شده افزایش نخواهد یافت.

برزگر خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که تقسیط وام به نام خریداران جو روانی بر بازار ایجاد نمی‌کند و قیمت ها را دستخوش تغییرات جهشی نخواهد کرد.

پیشتر برزگر اعلام کرده بود که در صورت موافقت با این پیشنهادات که پرداخت 120 میلیون تومان وام ساخت برای تهران است، علاوه بر رونق ساخت و ساز شاهد متعادل شدن قیمت‌ها نیز خواهیم بود.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰