آغاز احداث 2هزار واحد مسکونی با سرمایه‌گذای خارجی

مدیر سرمایه‌گذاری خارجی شرکت عمران شهرهای جدید گفت: احداث 400 واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهر پرند آغاز شده است و طی دو سال آینده این تعداد به 2 هزار واحد مسکونی خواهد رسید.

علی توکلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شهرهای جدید در ایران عموما با سرمایه‌گذاری داخلی ساخته می‌شوند اما برای حضور سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرها طی چند سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طی تفاهمنامه‌ای که در سال گذشته با شرکت مالزیایی منعقد شد قرار شد این کشور در شهر جدید پرند 5 هزار واحد مسکونی احداث کند اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات مالی و مشکلات در گمرکات برای ورود تکنولوژی‌ها، ساخت این تعداد واحد مسکونی با مشکل مواجه شد.
توکلی گفت: در جلسات هماهنگی با شرکت مالزیایی دولت مالزی تصویب کرد که «اگزیم بانک»شرکت‌های مالزی را در ایران حمایت کند اما متاسفانه برخی مشکلات در سیستم بانکی باعث شد که برای تامین اعتبار و نقل و انتقال وجه مشکلاتی ایجاد شود و میزان ساخت واحدهای مسکونی از 5 هزار واحد به 2 هزار واحد کاهش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت مالزیایی فعالیت‌های خود را شروع کرده و تاکنون عملیات اجرایی 400 واحد مسکونی آغاز شده است.
وی شرایط بخش مسکن و شهرسازی را برای سرمایه گذاران خارجی با توجه به بحران جهانی اقتصادی مطلوب برشمرد و گفت: سرمایه گذارانی از مالزی، ترکیه،کره شمالی و ایرلند برای حضور در شهرهای جدید اعلام آمادگی کرده اند و مالزیایی ها وارد مرحله ساخت و ساز در شهرهای هشتگرد و پرند شده اند.
مدیر سرمایه‌گذاری خارجی شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: شهرهای جدید بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری هستند چرا که قیمت زمین در آن یک دهم قیمت کلان شهرها است.

۲۹ بهمن ۱۳۸۷ ۱۰:۲۲
خبرگزاری فارس |