ممنوعیت واگذاری زمین برای ساخت‌وساز خارج از محدوده شهرها

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: از این پس و بر اساس قانون، هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکتهای تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرها ممنوع است.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:بر اساس این مقررات، مردم قبل از هرگونه معامله زمین و یا خرید امتیازات و سهام اعضای تعاونی های مسکن و شهرسازی استان و شهرداری محل، حتما از وقوع زمین در داخل محدوده ی شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد:این مقرارات به روسای تمامی سازمان های مسکن و شهرسازی استان ها ابلاغ شده و آنها را موظف کرده که از طریق هماهنگی با صدا و سیما، اتحادیه های مشاوران املاک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم و متقاضیان هشدارهای لازم را درباره عواقب تخلف از این مقررات را به اطلاع عموم برسانند.
وی تاکید کرد:هر نوع نقل و انتقال اعم از رسمی، عادی، تفکیک، صدور سند و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهرها ممنوع است.
وزیر مسکن خاطر نشان کرد: اقداماتی از قبیل فروش اراضی در قالب سهام، فیش وغیره تحت عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و غیره که با هدف گریز از قانون صورت می گیرد حتی اگر با ارائه اسناد رسمی باشد،اعمال مزبور را از لحاظ قانونی بودن توجیه نمی کند.
بر اساس این ابلاغیه، شرکت های تعاونی مسکن و اعضای آن و مشاورین املاک باید از انجام معاملات مزبور خودداری کنند و کلیه سازمان ها، موسسات و شرکت های تامین کننده خدمات آب، برق،گاز، تلفن از واگذاری خطوط، انشعاب و ارائه هرگونه خدمات به ساختمان های فاقد پروانه ی معتبر ممنوع هستند.
به گزارش خبرنگار فارس ،این ابلاغیه در واکنش به گزارشات رسیده اخیر از برخی مناطق کشور که تعدادی از شرکت های تعاونی مسکن و اعضای آنها در اراضی خارج از محدوده و حریم شهرها مبادرت به خرید و فروش اراضی به صورت سهام، فیش تحت عناوینی از قبیل باغ شهر وگلخانه می نمایند صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۳۸۷ ۰۷:۵۶
خبرگزاری فارس |