صدور شناسنامه فنی ساختمان اجرایی شد/ زمان بازپرداخت وام ۸۰ میلیونی افزایش می‌یابد5/10/94

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صدور شناسنامه فنی و ملکی در بیشتر استان‌ها اجرایی شده است، گفت: عدم تعامل مراجع صدور پروانه ساختمانی و سازمان نظام مهندسی سبب شده است، صدور شناسنامه ساختمانی در تهران اجرا نشود.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: صدور شناسنامه فنی و ملکی در بیشتر استانها اجرایی شده است و در برخی از محل‌ها از جمله استان تهران بنا به دلایلی نظیر عدم تعامل مناسب مراجع صدور پروانه ساختمانی و سازمان نظام مهندسی تاکنون عملیاتی نشده است.

وی افزود: اگرچه محتوی شناسنامه‌های فنی و ملکی ساختمان نیازمند اصلاحاتی نیز است، در راستای اجرائی شدن این مهم جلساتی به منظور هماهنگی‌ در این زمینه با همکاران وزارت کشور، استانداری، شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و نمایندگان این وزارتخانه تشکیل شده و در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای حصول اطمینان از صدور شناسنامه فنی و ملکی در بازنگری‌هایی در دست انجام در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه اجرائی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حال پیگیری است، این موضوع مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و در نظر است با هماهنگی لازم با وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم برای رفع موانع موجود صورت پذیرد.

*افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات 80 میلیونی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در باره افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات 80 میلیونی مسکن گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات 80 میلیونی مسکن در حال حاضر 12 سال است و وزارت راه و شهرسازی پیگیر این است که زمان بازپرداخت این تسهیلات به 15، 20 و 25 سال برسد.

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰