یازدهمین هماندیشی مدیران گروه سرمایه گذاری مسکن به میزبانی شرکت مادر در روزهای 14 و 15 بهمن ماه 1394 در دهکده ورزشی چهارباغ کرج برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، این همایش که با حضور مدیر
عامل، معاونین و برخی از مدیران شرکت مادر و نیز مدیر عامل و معاونین شرکتهای
تابعه برگزار گردید، مباحث مختلفی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تبدیل بانک مسکن به بانک توسعهای؛ یک فرصت
نخستین مبحث مورد بررسی، تبدیل بانک مسکن به بانک توسعهای بر اساس برنامه ششم
توسعه (مصوب هیات دولت) بود. سعادتمند، مدیر توسعه بازار گروه ضمن برشمردن ویژگیهای
بانکهای توسعهای، به بررسی امکان نقش آفرینی گروه در چارچوب رسالت جدید بانک
پرداخت. وی ضمن تاکید بر فرصتهای این موضوع، گفت: به نظر میرسد تبدیل بانک مسکن
به بانک توسعهای، از جهات مختلف برای شرکت دارای فرصت باشد و شرکت میتواند در
حوزههای مختلف کارشناسی و اجرایی، بازوی تخصصی بانک مسکن برای عمل به اهدافش در
قالب این رسالت جدید باشد. همچنین مهندس معزی، مدیر عامل گروه ضمن برشمردن برخی از
ویژگیهای گروه، دارا بودن شبکههای گسترده تخصصی در سراسر کشور، مدیران و
کارشناسان خبره، مالکیت زمینهای مناسب و تجربه گرانبها در حوزههای مختلف ساخت و
ساز را ویژگیهای کم نظیر گروه دانست و تاکید کرد: گروه به بهترین نحو میتواند در
این مسیر نقش آفرینی نموده و ضمن خدمت به مردم شریف ایران، برای مجموعه ذینفعان
خود نیز ارزش آفرینی نماید.
باز تعریف مدیریت استراتژیک در شرکت؛ یک الزام
مبحث بعدی را علیجانی، معاون برنامهریزی و امور شرکتهای گروه سرمایه گذاری
مسکن، ارائه نمود. وی ضمن یادآوری مفاهیم مدیریت استراتژیک، بر ایجاد مزیت رقابتی
تاکید نمود. علیجانی افزود: «مدیری که نگاه استراتژیک به مسائل نداشته باشد، همانند
یک آتش نشان است که همواره در حال خاموش کردن آتشهای ناشی از سوء مدیریت در
سازمان است». علیجانی در ادامه گفت: معاونت برنامهریزی گروه درصدد است نسبت به بازنگری
مجدد در برنامهریزی استراتژیک شرکتهای تابعه گروه اقدام نموده و از این طریق،
مدیریت استراتژیک را در سازمان باز تعریف نماید.
کارگاه انتخاب نام تجاری
در ادامه، کارگاهی برای
انتخاب نام تجاری گروه تشکیل گردید. در این جلسه در ابتدا مهندس معزی (مدیر عامل گروه) و سعادتمند (مدیر
توسعه بازار گروه) به تبیینصورت مساله و اهمیت پرداختن به این موضوع و نیز
مطالعات پیشین پرداختند. سپس مدیران گروه با امتیازدهی به اسامی پیشنهادی مجموعه
همکاران در سراسر کشور، نظرات خود را در خصوص نام تجاری گروه و نیز استراتژی
برندینگ شرکت اعلام کردند.
توسعه تعاملات بانک مسکن و گروه
روز دوم همایش با حضور نادر قاسمی، مدیر امور اعتبارات بانک مسکن برگزار
گردید. قاسمی با بیان این که گروه سرمایهگذاری مسکن، بخشی از خانواده بزرگ بانک
مسکن است، گفت: ما تمام همکاریهای لازم را در چارچوب قوانین و مقررات بانک با
شرکت انجام خواهیم داد. وی ضمن اشاره به برخی از روشهای تامین مالی پروژهها و به
ویژه خرید دین، از شرکتهای گروه دعوت کرد از این روشها برای توسعه فعالیتها و
مدیریت نقدینگی خود استفاده نمایند. وی افزود: شرکتهای گروه میتوانند از فرصتی
که در قالب نوسازی بافتهای فرسوده و اخذ تسهیلات با سود پایینتر ایجاد شده است،
استفاده نمایند و از این طریق نه تنها رسالت خود را به انجام برسانند، بلکه از
لحاظ اقتصادی نیز برای سهامداران خود خلق ارزش نمایند.
رتبهبندی شرکتهای گروه
دستور بعدی جلسه، رتبهبندی شرکتهای تابعه گروه بر اساس شاخصهای مختلف بود.
بر این اساس، شرکتهای گروه بر اساس مدل تدوین شده توسط معاونت برنامهریزی و امور
شرکتها رتبهبندی شده و در نهایت شرکت سرمایهگذاری مسکن زایندهرود، توانست در
میان شرکتهای گروه رتبه نخست را کسب نماید. پس از این شرکت، شرکتهای سرمایهگذاری
مسکن پردیس و سرمایهگذاری مسکن شمال شرق در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند که از
این سه شرکت تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ابلاغ اولویتها توسط مدیر
عامل
در انتهای جلسه، مهندس معزی مدیر عامل گروه به بیان اولویتها و ارائه رهنمود
پرداخت. معزی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و تیم اجرایی، به ارائه گزارشی از تحقق
سود شرکتهای تابعه پرداخت و گفت: امید واریم با تلاش مجموعه همکاران روند رو به
رشد شرکت را حفظ نماییم. معزی ضمن تشکر از تلاشهای شرکتهای تابعه در برگزاری
مجامع، از شرکتهایی که به هر دلیل نتوانستند در سال مالی گذشته سود خود را محقق
سازند خواست تمام تلاش خود را برای تحقق سود در سال مالی 95 به کار گیرند.
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن در ادامه با اشاره به ارزشهای بنیادین و
استراتژیهای گروه، مشتری مداری را در زمره مهمترین نکات مورد نظر هلدینگ بر شمرد
و گفت: از شرکتهای تابعه انتظار میرود تمام تلاش خود را برای افزایش روز افزون
رضایتمندی مشتریان به کار گیرد. وی در ادامه به فرصتهای پیش روی گروه ، به ویژه
جذب سرمایههای خارجی و تبدیل بانک مسکن به بانک توسعهای ، از مجموعه مدیران
خواست تمام تلاش خود را به منظور استفاده حداکثری از این فرصتها به کار گیرند.
معزی در ادامه ضمن تبریک به سه شرکت زاینده رود ، الوند و پردیس بابت دریافت
جایزه ملی مدیریت پروژه از شرکتها خواست اولویت بالایی را برای مدیریت پروژهها و
کنترل هزینه و زمان به کار گیرند و از این طریق، گروه را در مسیر رشد و تعالی هرچه
بیشتر پیش ببرند.
مهندس معزی همچنین در خصوص تدوین برندبوک و تقویت حوزه روابط عمومی شرکتهای
تابعه، توسعه بازار یابی و فروش و استفاده از روشهای خلاقانه در این مسیر، ورود
شرکتهای الوند و جنوب به بازار فرابورس، تعامل با حسابرسان داخلی و قانونی و نیز
برنامههای اجرایی تحقق بودجه سال 95، سیاستهای هلدینگ را به شرکتها اعلام نمود.
شایان ذکر است هماندیشی مدیران گروه سرمایهگذاری مسکن، سالانه 4 بار و در
شهرهای مختلف برگزار میشود و طی آن مباحث مختلف مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری
قرار میگیرد.