چین در ایران مسکن ارزان قیمت می سازد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: ایران آمادگی دارد تا زمین در اختیار شرکت‌های چینی سازنده مسکن بگذارد تا آنها در ایران مسکن ارزان قیمت تولید کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدی کیا در حاشیه سمینار دو روزه مشترک ایران و چین در زمینه انبوه سازی و طراحی و معماری افزود: بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن و سیاست‌های کلی کشور جذب و جلب سرمایه‌های خارجی به تصویب رسیده است.
وی افزود: برای جلب سرمایه گذاری خارجی تاکنون با کشورهای مختلفی چون مالزی، ترکیه، ایتالیا و چین وارد مذاکره شده‌ایم که خوشبختانه شرکت‌های چینی به دلیل توانایی‌های بالا در امر ساخت و ساز این مذاکرات می‌تواند در آینده مثمر ثمر واقع شود.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: سمینار دو روزه مشترک ایران و چین در زمینه‌ انبوه سازی و طراحی و معماری ساختمان‌های مدرن گامی به سوی آشنای بیشتر با صنعت ساختمان سازی کشور چین خواهد بود.
وی ادامه داد: کشور چین به دلیل تأثیرپذیری کمتر از بحران اقتصاد جهانی فرصتی مناسب را در اختیار ما خواهد گذاشت تا این کشور را برای ساخت مسکن در کشور ترغیب کند.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت همانند سرمایه گذاران داخلی سعی دارد تا با حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و چینی زمین در اختیارشان بگذارد تا آنها مسکن‌های ارزان قیمت تولید کنند.
سعیدی کیا تأکید کرد: امیدوار هستیم که چینی‌ها همانند سایر کالاهای خود که به ایران می‌فرستند مسکن ارزان ‌‌قیمت تولید کنند.

۱۸ اسفند ۱۳۸۷ ۰۸:۰۵
خبرگزاری فارس |