تعادل بازار مسکن سال آینده تقویت می شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به افزایش ساخت و ساز گفت : تعادل بازار مسکن در سال آینده تقویت می شود.

منوچهر خواجه‌ دلویی با اشاره به افزایش تولید مسکن درباره پیش بینی بازار خرید و فروش مسکن تصریح کرد‌: سال آینده رکود خرید و فروش ادامه خواهد داشت. وی گفت: با توجه به افزایش تولید مسکن و ساخت و ساز ، فضای فعالیت مهندسان و کاردان های فنی ساختمان در این بازار بسیار مطلوب است.
خواجه دلویی با اشاره به پروانه های ساختمانی صادر شده گفت: در 10 ماه امسال بیش از 700 هزار پروانه ساختمانی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،
چهار درصد بیشتر است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی ، افزایش صدور پروانه ساختمانی و هدایت بخشی از تقاضا به طرح مسکن مهر را در کاهش قیمت مسکن موثر دانست و گفت : با ادامه ساخت و سازها ، قیمت ها در بازار مسکن متعادل تر می شود.
خواجه دلویی افزود : زمانی که رکود بر بازار مسکن حاکم می ‌شود، فروشندگان و دارندگان مسکن مجبور می شوند قیمت ها را کاهش دهندکه به روند نزولی قیمت مسکن کمک کرده است.
صدور پروانه های ساختمانی در سال گذشته از یک میلیون و 100 هزار فقره گذشت که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 40 درصد افزایش داشت . پروانه های ساختمانی صادر شده در سال 85 در مقایسه با سال قبل از آن نیز 25 درصد رشد داشت.
در نیمه نخست امسال پروانه های ساختمانی صادر شده در شهرها و روستاها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر است.
بر اساس این گزارش، همایش دو روزه مشترک ایران و چین به منظور تبادل تجربه با سازندگان و مهندسان ایرانی در اجرای طرح های بزرگ‌، شیوه‌های تجهیز منابع مالی مجموعه‌های بزرگ و انتقال تجارب انبوه‌سازی، طراحی و معماری ساختمان‌های مدرن در تهران آغاز بکار می کند.

۱۸ اسفند ۱۳۸۷ ۰۸:۱۵