جزییات پرداخت تسهیلات ساخت به جانبازان و خانواده شهدا مشخص شد

رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن جزییات پرداخت تسهیلات بدون سپرده 14،16،18و 10 میلیون تومانی مشارکت مدنی برای احداث و تکمیل ساختمان ویژه جانبازان و خانواده شهدا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس ،فرید جلالی عزیز پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن افزود: جانبازان 25 درصد و به بالا، آزادگان و خانواده شهدا (شامل پدر، مادر، فرزند و همسر شهید) می توانند با در دست داشتن معرفی نامه صادر شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با قید میزان تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کنند و تسهیلات احداث مسکن را بدون سپرده گذاری دریافت کنند.
وی افزود: دستور العمل پرداخت این تسهیلات به مدیریت های شعب ابلاغ شده و مدیریت ها نیز موظف هستند با معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا که قبلا از مزایا و یا تسهیلات یارانه ای استفاده نکرده اند با تایید وزارت مسکن و شهرسازی تسهیلات احداث مسکن پرداخت کنند.

*نرخ سود تسهیلات 4 درصد
جلالی عزیز پور گفت: میزان نرخ سود تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن 4 درصد بدون رعایت الگوی مصرف مسکن خواهد بود. به گفته وی، در صورتی که این افراد بخواهند از طریق خرید واحدهای احداثی سازمان ملی زمین و مسکن و یا انبوه سازان طرف قرارداد وزارت مسکن و شهر سازی نسبت به تامین مسکن خود اقدام کنند می توانند با تبدیل تسهیلات مشارکت مدنی به فروش اقساطی واحد های مزبور با (تقسیط 20 ساله ) از ضوابط مندرج در آیین نامه استفاده کنند.

*میزان تسهیلات با توجه به جمعیت شهر ها
رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات ساخت مسکن مربوط به جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در شهر های بزرگ با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، 18 میلیون تومان ( شهر های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز، کرج، قم ) و در مراکز استانها 16 میلیون تومان است.
به گفته وی، تسهیلات مزبور در سایر شهر ها 14 میلیون تومان و برای روستا ها 10 میلیون تومان است.
وی خاطر نشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی ساخت خرید مسکن در شهر های جدید معادل سقف تسهیلات مراکز استان ها 16 میلیون تومان است.
جلالی عزیز پور افزود : زمان استفاده از تسهیلات برای تقاضا توسط مدیریت های شعب تا پایان خرداد سال آینده و انعقاد قرارداد تا پایان شهریور ماه سال 88 خواهد بود.
وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ساخت به افرادی که در سنوات قبل، از تسهیلات تا سقف 10 میلیون ریال استفاده کرده اند مشروط به فک رهن و تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران امکان پذیر است. جلالی عزیز پور افزود: یارانه تسهیلات مزبور 20 ساله است که از دوره ساخت (تاریخ انعقاد قرارداد مشارکت مدنی ) آغاز و در تاریخ تسویه حساب قرارداد فروش اقساطی پایان می یابد.

۲۰ اسفند ۱۳۸۷ ۰۷:۴۱
خبرگزاری فارس |